آفتاب

حمله رزمندگان مقاومت به پایگاه داعش/ لشکر القلعه عشایر لبنان تشکیل می‌شود

حمله رزمندگان مقاومت به پایگاه داعش/ لشکر القلعه عشایر لبنان تشکیل می‌شود

ایرنا نوشت:

رزمندگان مقاومت اسلامی به « المذبحه» پایگاه گروه تروریستی تکفیری داعش در بلندی های شهرک راس بلعبک در ارتفاعات شرق لبنان حمله کردند.

شبکه خبری المنار افزود: رزمندگان مقاومت در این حمله از سلاح های مناسب استفاده کرده و موفق شدند تعدادی از عناصر مسلح گروه تروریستی تکفیری داعش را به هلاکت رسیده و یا زخمی کنند.

 تشکیل لشکر القلعه عشایر لبنان

عشایر و اهالی منطقه بعلبک و هرمل در شرق وشمال شرق لبنان در دو روز گذشته در شهرک ها و روستاهای این منطقه نشست هایی را برگزار و ضمن لبیک به ندای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله اعلام کردند که برای نبرد با تروریست های تکفیری داعش و النصره و آزادسازی خاک لبنان از اشغال آنها « لشکر القلعه» را تشکیل می دهند.

آنها که از جمله در تالار تموز شهر بعلبک تجمع کرده بودند، تاکید کردند که جان و مال خود را برای دفاع از کرامت و عزت لبنان و پاکسازی آن از لوث وجود تروریست های تکفیری تقدیم می کنند و در کنار رزمندگان مقاومت وارد نبرد خواهند شد.

حاج عقل حمیه که از طرف عشایر منطقه بعلبک و هرمل سخن می گفت، تاکید کرد که هدف ما قرار گرفتن در کنار اهالی عرسال است تا تروریست های تکفیری را از خاک لبنان اخراج کنیم.

وی اعلام کرد که برای نبرد با تروریست های تکفیری و حمایت از خاک و ناموس لبنان، لشکر القلعه متشکل از جوانان عشایر به ویژه اهلی شهرک های عرسال، النبی عثمان والفاکهه تشکیل می شود.

حسین الموسوی عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان نیز گفت: اهل سنت بقاع و ساکن عرسال در قلوب ما جای دارند و برداران دینی ما هستند و از آنها می خواهیم که در نبرد اخراج عناصر مسلح النصره و داعش از بلندی های شهرک عرسال به ما کمک کنند.

وی افزود: زمانی که ژنرال جان قهوجی فرمانده ارتش می گوید قادر به حمایت از لبنان به تنهایی هستیم ما نیازی نیست سلاح به دست بگیریم و ما فقط نیروهای مقاومت هستیم که در صورت نیاز از وطن ، کشور و ملت خود دفاع می کنیم.

کامل الرفاعی نماینده مجلس لبنان نیز تاکید کرد:اجازه نمی دهیم تروریست های تکفیری ما را تهدید کنندو در مرزهای لبنان مستقر باشند.

دربیانیه پایانی این نشست ها آمده است که تروریست های تکفیری خاک لبنان را اشغال کرده و به خطری جدی و بزرگ تبدیل شده اند و همه ما باید با همه امکانات آماده رویارویی با آنها شویم.

عشایر منطقه بعلبک و هرمل لبنان با تاکید به اینکه اهالی عرسال برداران دینی ، ایمانی و هموطنان ما هستند، از آنها خواسته اند که دست در دست یکدیگر برای مبارزه با تروریست های تکفیری و اخراج آنها از عرسال و بلندی های عرسال اقدام کنند.

در این بیانیه با اعلام حمایت از معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت برای حمایت از لبنان آمده است که هرگز نمی پذیریم طاعون تروریسم تکفیری در لبنان ریشه بدواند و آن را اشغال کند.

عشایر منطقه بعلبک و هرمل لبنان از دولت این کشور خواسته اند به طور جدی با خطر بزرگ گروه های تروریستی تکفیری برخورد و برای آزادسازی خاک لبنان از اشغال این گروه ها تدابیر لازم و مناسب را ارائه کند.

در این بیانه تاکید شده است: اهالی وعشایر بعلبک و هرمل از همه مذاهب و طوایف به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبیک گفته و اعلام می کنیم منتظر یک اشاره او هستیم تا جان ها و خون ها، اموال و فرزندان خود را برای دفاع از شرف و کرامت لبنان و پاکسازی آن از لوث وجود تروریست های تکفیری و صهیونیستی تقدیم کنیم و در زمانی که دور نیست آنها را شکست خواهیم داد و در این راه هرچه قربانی لازم باشد، تقدیم می کنیم.

52261

کد N841449

وبگردی