آفتاب
سیدمحمد غرضی:

ملت ایران تروریسم را در نطفه خفه می‌کند

ملت ایران تروریسم را در نطفه خفه می‌کند

یک فعال سیاسی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور گفت: باید در این کنگره به دنیا بگوییم که تروریسم توان به‌دست‌آوردن قدرت سیاسی در کشورها را ندارد.

یک فعال سیاسی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور گفت: باید در این کنگره به دنیا بگوییم که تروریسم توان به‌دست‌آوردن قدرت سیاسی در کشورها را ندارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سیدمحمد غرضی با تاکید بر این‌که «ترور متعلق به گروه‌هایی است که نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند»، اظهار کرد: گروه‌های تروریست برای به کرسی‌نشاندن حرف خود، در مقابل جامعه تلاش می‌کنند تا با حذف اشخاص صاحب اعتبار، خود را جانشین آن‌ها کنند.

وی با بیان این‌که «تروریست‌ها معمولا سراغ افرادی می‌روند که دارای عقبه اجتماعی هستند»، به سابقه فعالیت تروریست‌ها در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: در ایران رهبران بسیاری قربانی ترور شده‌اند. چنانچه به تاریخ دوره مشروطه نگاهی بیاندازیم، مشاهده می‌کنیم که در این دوره تقریبا همه افراد قربانی ترور شده‌اند و حتی شیخ فضل‌الله نیز به گونه‌ای قربانی ترور سیاسی شد.

وی افزود: در بررسی تاریخ کشورمان می‌بینیم که حزب توده و حتی رژیم شاهنشاهی نیز به‌دلیل این‌که توانایی انتقال حرف خود به جامعه را نداشتند، اقدام به ترور شخصیت‌های تاثیرگذار در جامعه می‌کردند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به ترورهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: این ترورهای کور از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و گروه‌های معاند انجام گرفت. این گروه‌ها زمانی‌که دریافتند نمی‌توانند با جامعه پس از انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کنند، برای کسب جایگاه در میان مردم، اقدامات تروریستی خود را با ترور شخصیت‌های بزرگ آغاز کردند.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد تا در مقابل آن‌هایی که می‌خواهند هدفی را به او تحمیل کنند، مقاومت کند»، اظهار کرد: باید تلاش کنیم به‌جای این‌که بگوییم ایران قربانی تروریسم است، بگوییم که ملت ایران تروریسم را در نطفه خفه می‌کند و هرگز به گروه‌های تروریستی اجازه نفس‌کشیدن نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که «ملت ایران تروریسم را از خود دفع می‌کند»، خاطرنشان کرد: در همه حوادث تروریستی که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و طی آن تروریست‌ها تلاش کرده‌اند تا حرف خود را به‌صورت ترور به مردم تحمیل کنند، ملت، آن‌ها را از خود دفع کرده و اجازه عمل به آن‌ها نداده است.

این فعال سیاسی با تاکید بر نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: از آنجایی که ایران، نخستین کشوری است که بر تروریسم داخلی پیروز شده است؛ لذا می‌تواند در امر مبارزه با تروریسم در سطح دنیا نیز پیشرو و پیشگام باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور که نهم شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: باید در این کنگره به دنیا بگوییم که تروریسم توان به‌دست‌آوردن قدرت سیاسی در کشورها را ندارد.

انتهای پیام

کد N841438

وبگردی