آفتاب

تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس جدید در یمن

تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس جدید در یمن

منابع آگاه یمنی از ادامه مذاکرات فرستاده سازمان ملل با گروه‌های درگیر در این کشور خبر داده و اعلام کردند که وی در سفرش به صنعاء حامل پیشنهادات جدیدی در خصوص برقراری آتش بس انسانی در نزدیک ترین زمان ممکن و از سرگیری مذاکرات میان گروه‌های یمنی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن که اخیرا وارد صنعاء شده با تعدادی از گروه‌های یمنی درخصوص تحولات این کشور به ویژه پس از شکست تلاش‌هایش برای میزبانی سازمان ملل از مذاکرات صلح یمن در ژنو دیدار و گفت وگو کرد.

در همین راستا برخی منابع آگاه یمنی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به یمن در سفرش به صنعاء حامل دو پیشنهاد جدید است که یکی از این پیشنهادات دستیابی به توافق آتش‌بس جدید در سریعترین زمان ممکن و دیگری ترتیب دادن تلاش جدید برای برگزاری مذاکرات میان طرف‌های یمنی درگیر است.

این منابع همچنین پیش‌بینی کردند که مذاکرات گروه‌های یمنی تا پیش از ماه رمضان برگزار شود.

منابع مذکور عنوان داشتند که نوعی توافق یا موافقت اولیه برای برگزاری چنین مذاکراتی وجود دارد. این در حالی است که دیگر منابع آگاه در مصاحبه با الشرق الاوسط تاکید کردند که فرستاده سازمان ملل به یمن پیشنهادها و خواسته‌های بسیاری دارد.

منابع عنوان داشتند: درخواستی که طرف‌های مذاکره‌کننده با فرستاده سازمان ملل به یمن مطرح کرده‌اند این است که حوثی‌ها به قطعنامه 2216 شورای امنیت پایبند باشند و تضمینی ارائه دهند که حسن‌نیت آنها را برای پایبندی به این قطعنامه‌ها در زمانی هرچه سریعتر ثابت کند.

انتهای پیام

کد N841355

وبگردی