آفتاب

ظریف: سه چهار هفته آینده را تمام وقت کار می‌کنیم

ظریف: سه چهار هفته آینده را تمام وقت کار می‌کنیم

وزیر خارجه کشورمان پس از پایان نشست هسته‌ای یک روزه ژنو گفت: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد ظریف با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرف های مذاکره هم فنی و هم سیاسی است افزود: به نظر می رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه حل‌هایی که در لوزان به توافق رسیدیم ، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانیم .

وی با اشاره به اینکه همچنان نکات اختلافی متعددی وجود دارد اضافه کرد: در نشست های متعدد تلاش خواهد شد تا این اختلافات به حداقل برسد و در جلسه آینده وزرا بررسی شود.

ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی شامل چه موضوعاتی است گفت: این موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث های‌ عمومی مطرح است.

وی همچنین درباره دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی گفت: در این باره دیدگاههایی را‌ از قبل مطرح کرده ‌بودیم و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و ما هم در این باره تاکید کردیم و قرار شد راهکارهای دیگری برای حل و فصل‌ آن بررسی شود.

براساس اعلام مذاکره کنندگان کشورمان نشست بعدی هسته‌ای پنج شنبه همین هفته در سطح معاونان و کارشناسان در وین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N841302

وبگردی