آفتاب

تظاهرات هزاران تن از حامیان رهبران اپوزیسیون در ونزوئلا

تظاهرات هزاران تن از حامیان رهبران اپوزیسیون در ونزوئلا

هزاران تن از حامیان اپوزیسیون ونزوئلا در حمایت از رهبران مخالف در بند این کشور دست به راهپیمایی گسترده زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئوپولدو لوپز"، سیاستمدار اپوزیسیون ونزوئلا به خاطر رهبری تظاهراتی که منجر به خشونت شد، دستگیر شده و در حبس به سر می‌برد و در جریان یک ویدئویی که در داخل زندان تهیه شده، از حامیان اپوزیسیون ونزوئلا خواست تا در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی همچنین اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا زده است و در این فیلم ویدئویی خواست که تمامی فعالان ضد دولت نیکولاس مادورو رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا آزاد شوند.

همسر لوپز به جمع کثیر معترضان گفت: دولت ونزوئلا می‌خواهد ما متفرق باشیم اما ما به دنبال اتحاد و همبستگی هستیم و می‌خواهیم در کنار یکدیگر و در صلح بمانیم.

همچنین تظاهراتی مشابه در شهر "سن خوآن دولوسموروس" برگزار شد. "دانیل سبایوس"، شهردار سابق این شهر که به راهپیمایان کمک کرده بود تا موانعی را در مرز این شهر با شهر سن کرستوبال ایجاد کنند، بازداشت شد که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

نیکولاس مادورو که در 2013 پس از مرگ هوگو چاوز به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب شد، این دو فرد را جنایتکار و مجرم خوانده و اعلام کرده که این دو مسوول مرگ بیش از 40 تن در جریان تظاهرات اعتراضی 2014 هستند.

انتهای پیام

کد N841301

وبگردی