آفتاب
تحولات یمن در حال بروز رسانی؛

ورود نماینده بان کی مون به صنعاء/گفتگوی وزرای خارجه مصر و عربستان

ورود نماینده بان کی مون به صنعاء/گفتگوی وزرای خارجه مصر و عربستان

گفتگوی وزرای خارجه مصر و عربستان در خصوص یمن، شهید و زخمی شدن ۱۵۹ نفر در مناطق مختلف یمن و ورود نماینده بان کی مون به صنعاء از جمله خبرهای امنیتی یمن به شمار می رود.

یک شنبه 3/10

2:27 بحران یمن موضوع گفتگوهای وزیران خارجه مصر و عربستان

قرار است وزیر امور خارجه مصر با همتای عربستانی خود در قاهره دیدار و بعد از این دیدار، نشست مطبوعاتی برگزار کنند.

یک منبع دیپلماتیک در این رابطه گفت که بحران یمن در رأس موضوعات مورد بحث و تبادل نظر میان طرفین در این دیدار خواهد بود.

به گفته این منبع وزیر امور خارجه مصر و عربستان مسائل مشترک در منطقه از جمله تحولات سوریه را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

1:32 نماینده سازمان ملل در امور یمن در گفتگو با مهر: نقض حقوق بشر در یمن رصد می شود/کنفرانس ژنو یمنی-یمنی نخواهد بود

نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن با اعلام اینکه نقض حقوق بشر در یمن رصد می شود اعلام کرد: کنفرانس ژنو یمنی-یمنی نخواهد بود.

1:11 عضو دفتر سازمان ملل: عربستان مرتکب «کشتار غیر قابل توصیف» کودکان یمنی شده است

عاصم البلوندی عضو دفتر سازمان ملل در یمن گفت: حمله جنگنده های عربستان منجر به کشته شدن صدها کودک در مدرسه، خیابان و منازل شده است.

وی با بیان اینکه حملات هوایی عربستان افراد بی گناه و کودکان یمنی را هدف قرار داده است، افزود: شواهد نشان می دهد نیروهای رژیم آل سعود از روش های نظامی غیر معمول که منجر به کشته شدن و نقض عضو کودکان می شود، استفاده کرده اند.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که دفتر این سازمان در یمن تمام مستندات کشتار و جنایات عربستان را به دفتر دبیر کل سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی ارسال کرده است.

شنبه ۳/۹

۲۰:۰۱ عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان در یمن شکست خورده است/ تأکید بر ادامه مقاومت

«ضیف الله الشامی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد که عربستان سعودی تا کنون نتوانسته هیچ یک از اهداف خود در یمن را محقق سازد.

بر اساس این گزارش، الشامی با بیان اینکه آل سعود در یمن متحمل شکست سنگینی شده است، تصریح کرد: جنگنده های سعودی در حال حاضر تنها مدارس، منازل، بیمارستان ها و مساجد و به طور کلی زیرساخت های کشور را هدف قرار می دهند تا بدین صورت انتقام شکست خود را از مردم یمن بگیرند.

وی همچنین اظهارداشت: عربستان سعودی حتی مخالفان خود در داخل کشور را سرکوب کرده و در این راه از هیچگونه اقدام ظالمانه ای دریغ نمی کند.

الشامی در پایان گفت: مزدوران آل سعود عوامل اصلی حوادث تروریستی دو هفته اخیر در مناطق شرقی عربستان هستند.

۱۹:۵۱ آزادسازی دو روستا از لوث تروریست‌های القاعده در استان «الضالع»

دو روستای واقع در استان الضالع یمن در عملیات مشترک ارتش و نیروهای مردمی از لوث تروریست های القاعده پاکسازی شد.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی همچنان به پیشروی های خود در دیگر مناطق واقع در این استان ادامه می دهند.

این در حالی است که منابع یمنی از وقوع درگیری های شدید میان تروریست های القاعده و نیروهای مردمی در مناطقی از استان عدن خبر می دهند.

رسانه های عربی اعلام کردند که جنگنده های سعودی مناطقی در استان صنعاء را هدف حملات سنگین هوایی خود قرار دادند.

توپخانه های آل سعود نیز مناطق مرزی یمن را زیر آتش گرفتند.

۱۶:۱۴ حمله موشکی به استان صعده یمن/ هدف قرار دادن پایگاه نظامی صنعاء

نظامیان آل سعود در ادامه جنایت های خود علیه مردم بی دفاع یمن، این‌بار منطقه «الرازح» واقع در استان صعده را هدف حملات موشکی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی همچنین پایگاه «کهلان» واقع در شهر صنعاء را هدف چند حمله سنگین هوایی قرار دادند.

جنگنده های آل سعود همچنین مناطق مختلفی در استان حجه را بمباران کردند.

این در حالی است که ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز با شلیک ۵۰ موشک، شهر نجران عربستان را هدف قرار دادند.

۱۴:۵۹    ۹ شهید و زخمی در بمباران مأرب/ ورود نماینده بان کی مون به صنعاء

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن استان مأرب را بمباران کردند. در این حملات دستکم هفت نفر از اعضای یک خانواده یمنی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

المسیره نیز گزارش داد که جنگنده های سعودی شهر صعده را در سه نوبت بمباران کردند.

المنار نیز اعلام کرد که «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن امروز وارد صنعاء شد. وی پیش از این در راستای حل بحران یمن و رایزنی با مقامات منطقه به عربستان سعودی و ایران سفر کرده بود.

۱۳:۳۶ بمباران کنسولگری روسیه در شهر عدن

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن کنسولگری روسیه در شهر عدن را بمباران کردند.

به تلفات مادی و جانی این حمله اشاره ای نشده است. جنگنده های سعودی همچنین شماری از منازل مسکونی در شهر عدن را نیز هدف قرار دادند.

۱۱:۰۳ حمله هوایی به پایگاه الدلیمی در شمال صنعاء

حملات شدید جنگنده های عربستان سعودی به صنعاء پایتخت یمن منجر به وقوع چند انفجار در این شهر شد.

جنگنده های سعودی همچنین مقر نیروهای هوایی یمن و پایگاه الدلیمی در شمال صنعاء را بمباران کردند. به تلفات این حملات اشاره ای نشده است.

۰۸:۲۶ بمباران بیمارستان و مراکز علمی/ ۱۰۰ حمله موشکی به مناطق مرزی

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی امروز مناطق مختلف صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند. در یکی از این حملات که دو شهروند یمنی به شهادت رسیدند یک بیمارستان نیز بمباران شد.

نظامیان سعودی همچنین مناطق مرزی یمن همچون المنزاله، الحصامه و الملاحیظ را هدف بیش از ۱۰۰ حمله موشکی قرار دادند. از استان صعده نیز خبر می رسد که در حمله هوایی عربستان سعودی به یک مرکز علمی دهها نفر شهید و زخمی شدند.

۰۵:۳۴ شهید و زخمی شدن ۱۵۹ نفر در حملات عربستان به مناطق مختلف یمن

یک منبع امنیتی گفت که ۱۲ شهروند یمنی از جمله ۴ زن و ۶ کودک در حملات هوایی عربستان به ساختمان های مسکونی در شهر حجه به شهادت رسیده  و ۸۱ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع مذکور افزود: جنگنده های عربستان، پایگاه نیروهای امنیتی در شهر حجه، منازل شهروندان و نقاطی را در مدیریه، شحه و منطقه کحلان عفار در استان حجه هدف بمباران هوایی خود قرار دادند. در حملات هوایی عربستان علیه منطقه غطران در استان صنعا نیز ۵ شهروند یمنی از جمله دو کودک به شهادت رسیده و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: حملات عربستان علیه مرکز علمی دار الشریف واقع در منطقه جحانه استان صنعا نیز منجر به شهادت یک شهروند و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر شد.

۰۰:۴۵ پیشنهاد میلیونی سعودی ها را رد کردم

علی عبدالله صالح در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: سعودی ها به من گفتند اگر علیه حوثی ها با ما متحد شوی، ما به تو میلیون ها دلار می پردازیم.

رییس جمهوری سابق یمن افزود که وی این پیشنهاد عربستان را رد کرده است. این در حالی است که از شهریور ماه گذشته، نیروهای انصار الله که از حوثی های یمن هستند، دولت عبدر به منصورهادی رییس جمهور یمن را ساقط کرده و کنترل این کشور را در دست دارند.

تحولات روزهای گذشته یمن از اینجا قابل بازیابی است.

کد N841243

وبگردی