آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،

صادقی: تایید مواضع اصولی مجلس توسط رهبری از نقاط قوت مجلس نهم است

صادقی: تایید مواضع اصولی مجلس توسط رهبری از نقاط قوت مجلس نهم است

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان و در آستانه سال پایانی فعالیت مجلس نهم را الهام‌بخش توصیف کرد و تایید مواضع اصولی مجلس توسط رهبری را از نقاط قوت مجلس نهم دانست.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری در آستانه آغاز چهارمین سال فعالیت مجلس نهم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همانند همیشه نقشه راه ارزشمندی را برای نمایندگان ترسیم کردند که قطعا برای مردم و مجلس الهام‌بخش خواهد بود و انرژی معنوی برای کسانی تلقی می‌شود که کارهای سخت و طاقت‌فرسا در عرصه اجرا و تصمیم‌گیری دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد آفت‌های سال پایان نمایندگی، افزود: ایشان تحلیل عمیق و واقع‌بینانه‌ای از آسیب‌های سال پایانی مجلس ارائه کردند و راه‌های رهایی از این فضای آسیب‌پذیر را عنوان کردند و گفتند تا لحظه آخر باید قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون مدنظر باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: رهبری همچنین گفتند که نطق‌ها و جهت‌گیری‌ها متناسب با واقعیت‌های جامعه باشد و نه بر اساس فضاهای سیاسی و غیرکارشناسی چرا که این امر کمک می‌کند موضع منطقی و عقلانی در کارها وجود داشته باشد.

صادقی با اشاره به تاکید رهبری بر همدلی و همزبانی مجلس با دولتمردان و مردم، اظهار کرد: ایشان همچنین در مورد مذاکرات گفتند که اجازه ندهیم بهانه‌گیری‌ها و زیاده‌خواهی‌ها ادامه یابد بلکه منافع ملت و مصالح نظام دنبال شود و فریب شعارهای دروغین را نخوریم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرمایشات رهبری می‌تواند چراغ راهی برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باشد، گفت: باید در متون دقت کافی وجود داشته باشد و تعهدات طرف ایرانی متناسب با تعهدات غربی‌ها باشد، ضمن اینکه خطوط قرمز مذاکرات باید رعایت شود و آنها باید بدانند ما چیزی فراتر از قراردادهای بین‌المللی را نمی‌پذیریم و بازرسی‌ها نباید فراتر از حد قانونی باشد.

وی با بیان اینکه قرارداد نهایی ایران و 1+5 باید در برگیرنده احترام متقابل، پیشرفت‌های امنیتی و توانمندی‌های نظامی باشد، گفت: ما قراردادی را امضا می‌کنیم که مصالح نظام درون آن دیده شود و توسعه و تحقیق را به رسمیت بشناسد اما اگر قرار باشد به پیشرفت، دانش و امنیت‌مان خدشه وارد شود این قرارداد را پسندیده نمی‌دانیم بنابراین تیم مذاکره کننده باید هوشیار باشد و از منافع کشور دفاع کند.

صادقی با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره کننده ایران فرزندان انقلاب و نظام هستند، خاطرنشان کرد: اگر شک و تردیدی است و دعوایی وجود دارد نسبت به طرف خارجی است و نقدهای درونی ما باید به شکل کارشناسی در فضای کاملا دوستانه و در عین حال شجاعانه و صریح گفته شود تا منجر به هوشمندی بیشتر شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مواضع اصولی نمایندگان را تایید کرده‌اند، گفت: این از نقاط قوت مجلس است و باید گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام

کد N841229

وبگردی