آفتاب
اوایل ژوئن صورت می گیرد؛

مخالفان سوريه با «دي ميستورا» در استانبول دیدار می کنند

مخالفان سوريه با «دي ميستورا» در استانبول دیدار می کنند

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اوایل ماه ژوئن با اعضاء ائتلاف موسوم به مخالفان سوری در استانبول دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با اعضاء ائتلاف موسوم به مخالفان سوری در استانبول دیدار می کند.

«جسی شاهین» سخنگوی «استفان دی مستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز اعلام کرد: دی مستورا در اوایل ماه آینده در استانبول با ائتلاف موسوم به مخالفان سوری دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شاهین در مصاحبه امروز خود با «ریا نووستی» خبرگزاری بین‌المللی روسیه گفت: اعضاء ائتلاف موسوم به مخالفان سوری از دی مستورا برای این نشست دعوت کردند که با موافقت وی همراه شد. قرار است طرفین در این دیدار که در اوایل ماه ژوئن برگزار ی شود، درباره راه های عملی کردن بیانیه پایانی ژوئن ۲۰۱۲ به مذاکره و گفتگو بپردازند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه از ابتدای ماه جاری میلادی دیدارهایی را با مخالفان سوریه در ژنو آغاز کرده است.وی همچنین با مقام های کشورها مختلف، طرف‌های سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و درباره نتیجه سیاسی بحران سوریه گفت‌وگو کرده است.

آخرین دیدارهای وی نیز نشست‌هایی جداگانه با مقامات ایران و امارات بود.

کد N841121

وبگردی