آفتاب
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

اقتصاد مقاومتی محوری ترین ماموریت بسیج سازندگی است

اقتصاد مقاومتی محوری ترین ماموریت بسیج سازندگی است

گرگان – رئیس سازمان بسیج سازندگی از اقتصاد مقاومتی به عنوان محوری ترین ماموریت این سازمان نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی عصر شنبه در همایش هم اندیشی آموزشی و منطقه ای سردار شهید «محمدرضا عسگری» استان گلستان که در اردوگاه شیرآباد برگزار شد گفت: در سال جاری برنامه های متنوعی در سازمان بسیج سازندگی دیده شده است.

عزیزی به برنامه های مورد نظر اشاره و اظهار کرد: امسال نزدیک به ۴ هزار پروژه عمرانیف فنی و محرومیت زدایی در کشور اجرا خواهیم کرد و پیش بینی کرده ایم بیش از ۶۰ هزار نفر با هماهنگی نهضت سوادآموزی امر سواد و تحصیلات مقدماتی را طی کنند.

وی افزود: همچنین بیش از یک و نیم میلیون اردوهای جهادی و هجرت و نیز ۱۰ هزار نفر مهاجرت معکوس یعنی از شهر به روستا برای شکوفایی قابلیت روستاها را پیش بینی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برنامه های زیادی داریم گفت: مهم ترین و محوری ترین ماموریتی که بر عهده فرزندان انقلاب و از تاکیدات مقام معظم رهبری است، اقتصاد مقاومتی و موضوع صنایع تبدیلی است.

بسیج سازندگی با انزوا مخالف است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: نزدیک به ۱۰ استان درباره برنامه های بسیج در برنامه ششم توسعه جلسه گذاشته ایم تا زمینه لازم برای تحول بزرگ در بسیج سازندگی را رقم بزنیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با انزوا، انفعال و حاشیه نشینی به افق های موردنظر مقام معظم رهبری و جایگاه متعالی نخواهد رسید.

وی خطاب به نمایندگان بسیج سازندگی استان ها بیان کرد: اقتصاد مقاومتی با پرچمداری و میدان داری بسیج همچون نگینی درخشان در سازمان بسیج می درخشد و این درخشش را مدیون زحمات دلسوزی شما عزیزان است.

وی در ادامه به بیان نکاتی درباره اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: نخستین گام اقتصاد مقاومتی شناخت زمینه های تحقق آن است.

بدون اراده مردم، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: قطعاً بدون حضور و اراده مردم نمی توانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و حضور مردم یک نیاز اساسی است.

ابراهیم عزیزی خاطرنشان کرد: شناخت آسیب های اقتصاد مقاومتی دومین نکته است و بسیج سازندگی در مسیر پرفراز و نشیب باید کار آسیب شناسی کرده و به طور دقیق فعالیت ها را رصد کند.

عزیزی شناخت موانع و نیازمندی های اقتصاد مقاومتی را سومین نکته برشمرد و گفت: برخی موانع ارادی و برخی غیر ارادی هستند و هنر مسئولان بسیج سازندگی در استان ها شناخت و رفع این موانع است.

وی در پایان گفت: امروز اگر بسیج از مجاهدت های اقتصادی در نظام اسلامی پشتیبانی می کند به برکت ایده ها و اراده های شما بسیجیان است.

کد N841081

وبگردی