آفتاب

رییس جمهور اوکراین ساکاشویلی را فرماندار منطقه اودسا کرد

رییس جمهور اوکراین ساکاشویلی را فرماندار منطقه اودسا کرد

رییس جمهور اوکراین امروز (شنبه) میخائیل ساکاشویلی، رهبر سابق گرجستان را به عنوان فرماندار منطقه استراتژیک اودسا تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین این خبر را در جریان مراسمی در بندر اودسا در ساحل دریای سیاه در کنار میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان اعلام کرد.

وی در سخنان خود، ساکاشویلی را "دوست بزرگ اوکراین" خواند.

پوروشنکو تصریح کرد: در اودسا مشکلات زیادی باقی مانده‌اند شامل: حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و صلح.

انتصاب ساکاشویلی به عنوان رهبر منطقه اودسا واقع در جنوب اوکراین پیامی از جانب کی‌یف به مسکو است مبنی بر اینکه این کشور مصمم به ادامه مسیر اروپاگرایانه خود به رغم درگیری خونین با جدایی‌طلبان در مناطق شرقی است.

ساکاشویلی پس از این انتصاب خود گفت: هدف اصلی ما پشت سر گذاشتن درگیری‌های مصنوعی است که به طور مصنوعی علیه این جامعه شگفت‌انگیز تحمیل شده است.

وی افزود: ما به همراه رییس جمهور اوکراین و تیم وی، همگی به سوی ساخت یک اوکراین جدید پیش خواهیم رفت.

ساکاشویلی در جریان ریاست جمهوری خود بر گرجستان تبدیل به یکی از دشمنان سرسخت رهبری روسیه شد و تلاش کرد تا این جمهوری متعلق به شوروی سابق را از قمر مسکو خارج کرده و به غرب نزدیک‌تر کند.

وی اخیرا پس از آن‌که سال گذشته میلادی مقامات گرجستان حکم بازداشت وی به اتهام سواستفاده از قدرت را صادر کردند، در تبعید زندگی می‌کند.

انتهای پیام

کد N841076

وبگردی