آفتاب

هشدار یک مقام بلندپایه سازمان ملل درباره خشک‌سالی در کره شمالی

هشدار یک مقام بلندپایه سازمان ملل درباره خشک‌سالی در کره شمالی

یک مقام بلندپایه سازمان ملل در خصوص اینکه خشکسالی در کره شمالی منجر به قحطی در این کشور در سال جاری میلادی شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، غلام اسحاق‌زای، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در کره شمالی در مصاحبه با رویترز گفت: بر اساس آمارها بارش باران در سال 2014 در کره شمالی پایین ترین رکورد میزان بارش در 30 سال گذشته و 40-60 درصد از سطح‌های بارش باران در سال 2013 پایین‌تر بوده است و میزان ذخایر آب در این کشور بسیار کاهش یافته است.

اسحاق‌زای ادامه داد: ما شدیدا از بابت تاثیر خشکسالی در کره شمالی که امسال شدیدا بر کشت محصول در این کشور تاثیر خواهد گذاشت، نگران هستیم. ما ممکن است امسال با یک کمبود غذای جدی و یا حتی قحطی در کره شمالی مواجه شویم.

وی افزود: با ادامه این روند شکاف بزرگی میان نیازها و آنچه که در کره شمالی موجود است اتفاق خواهد افتاد.

این مقام سازمان ملل هشدار داد: اگر امسال شرایط آب‌وهوایی "ال نینو" خشک‌سالی بیشتری به بار آورد وضعیت در سال 2016 حتی از این هم بدتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در فصل کشت برنج به سر می‌بریم. معمولا مردم یک یا دو هفته پیش‌تر زمین‌هایشان را غرق‌آبی می‌کنند اما امسال شخصا دیدم که آنها در زمین خشک این کار را انجام می‌دهند. بنابراین ما اکنون می‌شنویم که آنها در حال تغییر تغذیه خود از برنج به ذرت هستند زیرا آب کمتری نیاز دارد.

در دهه 1990 قحطی در کره شمالی باعث کشته شدن یک میلیون تن از مردم این کشور شد، اما اخیرا بسیاری از کمک‌دهندگان بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های پیونگ یانگ علیه امدادرسانان انسانی و همچنین نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای این کشور دیگر تمایلی به کمک غذایی به کره شمالی ندارند.

اسحاق زای تاکید کرد: ما نباید کمک‌رسانی را سیاسی کنیم.

انتهای پیام

کد N841072

وبگردی