آفتاب
در پی بدعهدی فرانسه

نمونه روسی ناو «میسترال» فرانسه در مرحله پایانی قرار گرفت

نمونه روسی ناو «میسترال» فرانسه در مرحله پایانی قرار گرفت

به گفته رئیس بخش کشتی سازی نیروی دریایی روسیه طراحی نمونه مشابه ناو بالگردبر «میسترال» فرانسه در مرحله پایانی قرار داشته و به زودی به مرحله نهایی می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، به گفته رئیس بخش کشتی سازی نیروی دریایی روسیه طراحی نمونه مشابه ناو بالگردبر «میسترال» فرانسه در مرحله پایانی قرار داشته و به زودی به مرحله نهایی می رسد.

کاپیتان «ولادیمیر تریاپیچنیکوف» رئیس بخش کشتی سازی نیروی دریایی روسیه امروز شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی اکو مسکوی روسیه گفت: بخش صنایع نظامی روسیه از توانمندی کامل برای طراحی و ساخت نمونه روسی ناو بالگردبر میسترال فرانسه برخوردار است.

رئیس بخش کشتی سازی نیروی دریایی روسیه در ادامه افزود: این سفارش تحت شرایط خاصی به فرانسه سفارش داده شد. روسیه ۶ سال قبل و در زمان سفارش این ناوها به فرانسه نیز قادر بود آن را بسازد.

معاون مجتمع صنایع مهمات سازی روسیه سه شنبه گذشته رسماً از لغو قرارداد خرید ناو میسترال از فرانسه خبر داده بود.

شایان ذکر است «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه چند ماه قبل گفته بود ممکن است فرانسه هیچگاه ناوهای میسترال را به روسیه تحویل ندهد.

قرارداد فروش دو فروند ناو میسترال به روسیه که ژوئن ۲۰۱۱ در دوره ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی منعقد شد، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برآورد می شود. این ناوهای چندمنظوره قادر به حمل بالگرد و تانک هستند. در پی تحولات در شرق اوکراین، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تحویل این دو ناو به روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

کد N841044

وبگردی