آفتاب

افزایش 10 درصدی ورود مسافران به همدان

افزایش 10 درصدی ورود مسافران به همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 10 درصدی ورود مسافران به همدان در ایام تعطیلات خرداد و تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی همدان، «علی خاکسار» امروز(شنبه 9 خردادماه) در کارگروه گردشگری شهرستان با بیان این‌که در ایام نوروز امسال ۳۸۷ هزار نفر در استان اسکان یافتند، افزود: ۷۳۴ هزار نفر از اماکن دیدنی استان همدان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال،۳۴ درصد افزایش داشت.

وی در بخش دیگری از برگزاری مراسم جشن نیمه‌ی شعبان خبر داد و گفت: ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر در سالروز بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

معاون گردشگری استان از آمادگی اماکن اقامتی همدان برای اسکان مسافران در ایام تعطیلات خرداد و تابستان امسال خبر داد و گفت: هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها و کمپ‌های اقامتی آماده استقبال از مسافران هستند.

معاون بازرسی اصناف استان نیز از آمادگی اکیپ بازرسی در سطح شهر در ایام تعطیلات خرداد خبر داد.

«حمید‌رضا بابایی» به کانکس‌های ایجاد شده در ایام نوروز در مرکز شهر اشاره و تصریح کرد: این کانکس‌ها که مورد توجه و رضایت همه مردم قرار گرفت امکان دسترسی به آن برای همه و مسافران فراهم بود اما متأسفانه حذف شد که امیدواریم مکانی در مرکز شهر برای ایجاد کانکس‌ها بمنظور رفاه حال مسافران درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت نانوایان در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به‌علت حضور کم مسافران میزان زیادی از سهمیه آرد اختصاص‌یافته به نانوایی‌های فعال در این ایام پرت شد که باید با توجه به کاهش 20 درصدی سهمیه آرد استان راهکارهای بهتری برای صرفه‌جویی اندیشیده شود.

انتهای پیام

کد N840921

وبگردی