آفتاب

راه‌اندازی دفتر صندوق تامین خسارت‌های بدنی جنوب‌شرق کشور در کرمان

راه‌اندازی دفتر صندوق تامین خسارت‌های بدنی جنوب‌شرق کشور در کرمان

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور مدیرعامل صندوق بیمه خسارت‌های بدنی موافقت راه‌اندازی دفتر صندوق در استان کرمان اخذ شد تا این صندوق بتواند جنوب‌شرق را پوشش داده و مردم استان کرمان نیز از خدمات آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 9 خردادماه در دیدار مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه با نماینده ولی فقیه در کرمان اظهار کرد: موارد زیادی در کشور وجود دارد که مردم به هر دلیلی تصادف کرده و بیمه ندارند لذا در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: این مشکل در استان کرمان به ویژه در بین موتورسواران و در روستاها زیاد است.

پورابراهیمی با اشاره به فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه در کشور تصریح کرد: این صندوق برای پرداخت دیه خسارت‌های این حوزه تشکیل شده که بخشی از منابع از محل بیمه و بخشی توسط درآمدهای دیگر تامین می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حدود 54 نفر در زندان کرمان به علت ارتکاب قتل غیرعمد حضور دارند، از مدیرعامل صندوق بیمه تامین خسارت‌های بدنی دعوت کردیم که امروز کلیه پرونده‌های زندانیان دیه تصادفات را بررسی و ان‌شاءالله تا آغاز ماه مبارک رمضان تمام این زندانی‌ها آزاد شوند.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: یک مورد خاص در کرمان رخ داده که یک موتورسوار با پنج سرنشین تصادف کرده و سه نفر کشته و دو نفر دچار مصدومیت شدید شده‌اند، بالاترین خسارتی که پرداخت می‌شود، به این افراد است.

پورابراهیمی تصریح کرد: هدف از این فعالیت‌ها، علاوه بر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، فرهنگ‌سازی است و مردم باید در زمینه پوشش بیمه‌ای اقدام کنند و در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما منعقد خواهد شد که برنامه‌ای تولید و پخش شود.

وی اظهار کرد: استان کرمان در میزان پوشش بیمه‌ای از میانگین کشور بالاتر است اما کسانی که بیمه نیستند، دچار مشکل می‌شوند، صندوق بیمه خسارت‌های بدنی در سال گذشته 900 میلیارد تومان تعهدات مربوط به دیه را در کشور به زندانیان پرداخت کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این صندوق همچنین در استان کرمان 20 میلیارد تومان بابت دیه زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت کرده و این پرداخت‌ها در راستای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت است که به هر دلیل تصادف کرده و دچار مشکل شده‌اند و صندوق هم در بحث دیه مصدومیت و هم دیه فوت فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

کد N840626

وبگردی