آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی:

باید برنامه ریزی حساب شده ای برای انتخابات داشته باشیم

باید برنامه ریزی حساب شده ای برای انتخابات داشته باشیم

آیت الله موحدی کرمانی درنشست جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد با ارائه توضیحاتی در رابطه با وحدت و اصولگرایی به حاضرین توصیه کرد که در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از جامعتین الهام گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ آیت الله موحدی کرمانی در اولین نشست جبهه متحدان زنان اصولگرا و کارآمد که صبح امروز درفرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اختلافات شیعه و سنی گفت:‌ قرن‌ها گذشت و رابطه شیعه و سنی ،‌گرم و صمیمی و توام با اکرام و احترام بود، اما متاسفانه امروز شاهدیم که گروه خطرناکی در یک کشوری به نام کشور اسلامی و در کنار اهل تسنن به وجود آمده و کشتن شیعه را عبادت و واجب می‌دانند.

وی ادامه داد: این در حالی است که خورشید وحی در این منطقه طلوع کرد اما به دلیل تفرقه زیر چکمه مستکبران تفرقه انداز مشاهده می کنید که اکنون به چه وضعی در آمده است. این یمن است که رژیم حاکم عربستان خود را خادم الحرمین می‌دانند این چنین مسلمانان یمنی را به خاک و خون می کشاند. این در حالی است که مسلمین به لحاظ استراتژیکی در مهمترین مناطق جهان و به لحاظ تاریخی جزو پرسابقه ترین ها هستند.

وی اضافه کرد: اگر کشورهای اسلامی بیدار شوند،‌ بفهمند و جمع شوند قدرتمند می شوند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اسرائیل نیز کاره ای نخواهد بود، اما این تفرقه است که کار را به اینجا کشانده است. وحدت یک نسخه صرفا سیاسی نیست، بلکه یک نسخه اصلی از فلسفه اسلام است.

موحدی کرمانی ادامه داد: دنیای غرب ،‌ استکبار و استعمار ارزش وحدت را فهمیده اند، با هم شده اند و مجامع تشکیل می‌دهند و درآن مجامع منافع خود را دنبال می‌کنند و دست به دست یکدیگر به نابودی مستضعفان عالم و به ویژه مسلمین و خاص شیعیان حرکت می‌کنند. در این مجامع خبری از مردم نیست. این دولت های غارتگر هستند که برنامه ریزی می‌کنند البته ادعای حمایت از مردم را دارند اما از اعمالشان می توان فهمید که هر چه می گویند دروغ است و اینها علیه مردم مظلوم برنامه ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: تاسف آورتر این است که اگر کشورهای اسلامی با هم شوند، قدرت بزرگی را شامل خواهند شد، اما در این کشورها روحیه ضعف و عدم اعتماد ایجاد می‌کنند و می گویند و ادعا دارند که اگر می خواهید قوی شوید باید به آمریکا متصل شوید.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: در کشور ما جمع فراوانی هستند که تابع اصول اند و آن‌ها را اصولگرا می نامند؛ اصولگرایان ،‌اسلام ، امام ، رهبر گرانقدر و ارزش های انقلاب اسلامی را قبول دارند البته در کنار اینها افرادی هستند در جامعه که احیانا به صورت گروهی کار می‌کنند اما این ابعاد را ندارند و می توانیم بگوییم که نسبت به ولی فقیه وفادار نیستند.

وی افزود: فکر می کنم آن‌ها آرزویشان آن است که مجلس خبرگانی شکل بگیرد که مانند خبرگان فعلی وفادار به ولی فقیه نباشد. البته تا زمانی که شخص مقام معظم رهبری هستند و خداوند به ایشان طول عمر عنایت فرماید و زندگی ایشان را متصل به ظهور حضرت مهدی (ع) کند، نگران نیستیم

اما اگر خدای ناکرده بعد از ایشان اتفاقی افتد و خبرگان مانند خبرگان فعلی وفادار نباشند، معلوم نیست وضعیت ولی فقیه و ولایت فقیه چه خواهد بود.

موحدی کرمانی اظهار کرد: در مورد مجلس شورای اسلامی هم همین وضعیت است؛ چرا که این مجلس است که قانون وضع می‌کند و قانون کشور را اداره می کند. همچنین مجلس است که به وزرا رای اعتماد می‌دهد. اگر در رابطه با مجلس شورای اسلامی غفلتی ایجادشودباز هم فاجعه خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌اصولگرایان باید سعی کنند با یکدیگر مرتبط باشند. تجمع امروز و جبهه متحد بانوان اصولگرا مایه امید است. ان شاء الله در تجمع امروز نسخه وحدت بانوان منعقد گردد.

وی نقش زنان در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: زنان در مبارزات دوشادوش مردان فعال بودند و کار می کردند البته خداوند مصونیتی نیز به زنان داده که می توانند بسیاری از کارها را بهتر از مردان انجام دهند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: باید برنامه ریزی حساب شده ای برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، باید سعی کنیم از جامعتین ، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز الهام بگیریم. لیستی که این دو جامعه داده اند مزین خواهد بود. مراقبت کنید مبادا لیست دیگری بیاد که زرق و برق به آن بدهد و جوانگرایی را مطرح کند؛ چرا که خبرگان باید انسان هایی باشند که امتحان داده اند و وفاداری خود را ثابت کرده اند.

ممکن است جوانی در لیستی وجود داشته باشد که احیانا دانشمند هم باشد اما این جوان امتحان خود را نداده و مشخص نیست در ادامه راه گوش به صدای چه کسی خواهد داد. برنامه هایتان را شروع کنید و با سایر گروه ها نیز در ارتباط باشید. ان شاء الله که موفق باشید.

انتهای پیام

کد N840544

وبگردی