آفتاب
به دنبال حمله به دانشجویان،

رهبران معترضان هنگ‌کنگ از حضور در مذاکره با دولت کناره‌گیری کردند

رهبران معترضان هنگ‌کنگ از حضور در مذاکره با دولت کناره‌گیری کردند

رهبران معترضان در هنگ‌کنگ در پی آنچه "حملات سازمان یافته" علیه حامیانشان خواندند، مذاکرات با دولت را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، به دنبال حمله گروهی ناشناس به دو کمپ دانشجویان معترض در روز جمعه، فدراسیون دانشجویان هنگ‌کنگ اعلام کرد که از مذاکرات کناره‌گیری کرده است. هدف از این مذاکرات پایان یک هفته اعتراضات دانشجویان بود اما حمله به چادر معترضان آنها را خشمگین کرد. رهبران دانشجویان می‌گویند که این حملات از سوی باندهای تبهکار سازمان‌دهی شده بود و آنها برای انجام آن به افرادی پول پرداخت کرده بودند.

دانشجویان معترض هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اعلام کردند: هیچ گزینه دیگری بجز خروج از مذاکرات وجود ندارد. مردم شاهد بودند که چه اتفاقی رخ داد. دولت و پلیس چشم خود را به روی اقدامات خشونت‌بار علیه معترضان صلح‌آمیز بست.

در پاسخ به این اظهارات، یکی از مقام‌های امنیتی ارشد هنگ‌کنگ هرگونه همکاری میان نیروهای امنیتی و انجمن مخفی "ترایاد" در چین و یا فعالیت آنها در زمان اعتراضات دانشجویان را ساختگی خواند.

دانشجویان معترض بر این باورند که باند تبهکار ترایاد اعتراضات صلح‌آمیز آنها را هدف گرفته بود. در مجموع 19 تن روز جمعه بازداشت شدند که گمان می‌رود هشت تن از آنان عضو ترایاد باشند.

انتهای پیام

کد N840492

وبگردی