آفتاب
نماینده پارلمان افغانستان در گفتگو با مهر:

برخی اعضای طالبان در حال پیوستن به داعش هستند

برخی اعضای طالبان در حال پیوستن به داعش هستند

نماینده پارلمان افغانستان گفت: آن دسته از طالبانی که در حال حاضر امنیت کشور را به چالش می کشند به طرف داعشی شدن می روند و پاکستان فقط مهره های سوخته را عضو این گروه نگه می دارد.

سید نادر شاه بحر، نماینده مردم بلخ در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: از اول نیز معلوم بود که قسمتی از ماشین جنگی طالبان تبدیل به داعش می شود و یک تعداد از مهره های سوخته طالبان که پاکستان می خواهد در تعاملات با افغانستان از آنها استفاده کند عضو این گروه باقی می ماند.

وی افزود: فعلا اوضاع در حال روشن شدن است؛ نیروهای امنیتی کار خود را می کنند و فرقی ندارد که دشمن طالب باشد یا داعش. نیروهای امنیتی با توجه به کمبود هایی که دارد تا کنون نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: نیروهای خارجی که در افغانستان هستند باید مسئولیت بیشتری به عهده بگیرند؛ هم از طریق کمک های نظامی و هوایی و هم از طریق فشار آوردن بر روی پاکستان.

نماینده مردم بلخ در پارلمان افغانستان ادامه داد: پاکستان می گوید ما طالبان را پای میز مذاکره می کشانیم اما باید پرسید تا به حال کدام عضو طالبان را به پای مذاکره آورده اید؟ پاکستان باید بر طالبان فشار بیاورد و از پیوستن این گروه به داعش جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که با پیوستن طالبان به داعش شورای عالی صلح افغانستان ملغی خواهد شد گفت: پاکستان یک تعداد از طالبان را به عنوان نمایندگان این گروه نگه خواهد داشت اما واقعیت این است که آن دسته از طالبانی که در حال حاضر امنیت کشور را به چالش می کند به طرف داعشی شدن می روند.

وی افزود: شورای عالی صلح از ابتدای تاسیس نیز چندان کار ملموس و نتیجه مثبتی نداشته است و فعلا با داعشی شدن طالبان عملا کار آنها منتفی خواهد شد.

کد N840473

وبگردی