آفتاب
دبیر شورای نگهبان:

دولت حق ندارد در انتخابات دخالت کند

دولت حق ندارد در انتخابات دخالت کند

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم در سال 94 گفت: برخی موضع‌گیری‌ها از سوی مسئولان دولتی نگران‌کننده است و همه باید بدانند دولت حق ندارد در انتخابات دخالت کند و یقینا مردم این موضع‌گیری‌ها را می‌فهمند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله جنتی با حضور در همایش سراسری فرمانداران سراسر کشور گفت: برخی از هم اکنون کارهایی انجام می‌دهند که با هیچ معیاری مطابقت ندارد. قطعا برخی رفتارها و موضع‌گیری‌ها از دید اجراکنندگان انتخابات نیز پنهان نخواهد ماند و مردم نیز این رفتارها را مشاهده می‌کنند. برخی اظهارنظرها که اگر مجلس را گرفتیم جای خود باقی می‌مانیم و در غیر این صورت جایگاه خود را از دست می‌دهیم به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی افزود: شورای نگهبان و وزارت کشور باید در کنار هم و دوستانه در امر برگزاری انتخابات فعالیت کنند و به هیچ عنوان نباید مقابل یکدیگر قرار گیرند. در دوره‌های گذشته این تعامل به شیوه های مختلفی بوده به طوری که متأسفانه در دوره‌ای وزارت کشور رسما در مقابل شورای نگهبان ایستاد تا جایی که حتی اعلام کردند شما در نقاط مختلف کشور نباید دفتر داشته باشید و دفاتر شما را می‌بندیم چون قانونی نیست، البته در دوره‌هایی نیز تعامل بسیار دوستانه و نزدیک بوده است.

دبیر شورای نگهبان افزود: امیدواریم در این دوره نیز تعامل مناسب ایجاد شود، در حال حاضر نیز مشکلات گذشته وجود ندارد، اما برخی مشکلات دیگر وجود دارد که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را با یک تعامل منطقی حل کنیم.

ادامه دارد ...

کد N840430

وبگردی