آفتاب

راهپیمایی گسترده ترک‌ها در پنجمین سالروز حادثه "ناوگان آزادی"

راهپیمایی گسترده ترک‌ها در پنجمین سالروز حادثه "ناوگان آزادی"

بنیاد ارسال کمک های انسان دوستانه ترکیه " IHH " قصد دارد فردا (یکشنبه) به مناسبت پنجمین سالروز حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی "ماوی مرمره" ترکیه راهپیمایی بزرگی را با عنوان "قدس آزاد" در استانبول برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بولنت ییلدیریم، رئیس این بنیاد انسان دوستانه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که محاصره غزه بیش از هشت سال است ادامه دارد و صهیونیست‌ها با سوءاستفاده از سکوت جامعه بین‌المللی، دست به نسل‌کشی ساکنان غزه می‌زنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ییلدیریم از رژیم صهیونیستی به عنوان "گروهکی" یاد کرد که فکر می‌کند می‌تواند کل دنیا را با پول بخرد، اما پایان عمر صهیونیست های قاتل و جنایتکار نزدیک شده است و راهپیمایی که قرار است فردا برگزار شود، نشانه ای از همین مساله است.

وی از نهادهای جامعه مدنی و شهروندان ترک با رویکردها و گرایشات سیاسی مختلف خواست که به منظور همبستگی با ملت فلسطین و قربانیان کشتی ماوی مرمره در راهپیمایی بزرگ فردا مشارکت کنند.

کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در سال 2010 با حمله به کشتی "ماوی مرمره" ترکیه که در قالب "ناوگان آزادی غزه" سعی در سفر به باریکه غزه و شکست محاصره این منطقه را داشت، 10 تبعه ترک را به شهادت رسانده و بیش از 50 نفر دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام

کد N840376

وبگردی