آفتاب

پل برمر "تصمیم اشتباه" اوباما را دلیل ظهور داعش دانست

پل برمر "تصمیم اشتباه" اوباما را دلیل ظهور داعش دانست

پل برمر، حاکم غیرنظامیان آمریکا در عراق مدعی شد که اوضاع کنونی عراق نتیجه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور به دستور باراک اوباما است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پل برمر، که مدتی پس از اشغال عراق در سال 2003، اداره امور این کشور را به طور موقت بر عهده گرفت، در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: به نظر من سه مساله وجود دارد که ما باید در خصوص عراق به آن عمل کنیم؛ یکی گسترش حملات هوایی به گونه‌ای که بسیار بیشتر از حملات کنونی باشد چرا که در حال حاضر روزانه تنها 14 حمله هوایی صورت می‌گیرد که یک چهارم آن نیز نمی‌تواند به اهداف خود برسد. دوم ما به نیروهایی بر روی خاک عراق نیاز داریم که حملات هوایی را هدایت کنند و سوم ارسال سلاح برای قبایل سنی و کردهاست.

وی افزود: ما باید برای رسیدن به اهدافی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تعیین کرده یعنی شکست داعش تلاش کنیم و ناچاریم که داعش را در مقابل جهان شکست بدهیم چرا که صداقت آمریکا در بوته آزمایش قرار گرفته است و سوال مهم کنونی این است که چگونه می‌توانیم اهداف اوباما را محقق کنیم.

برمر در خصوص انتقاداتی که نسبت به اقدامات وی در دوره خدمتش در عراق وارد شده مثل منحل کردن ارتش، گفت: القاعده در عراق به دست نیروهای عراقی شکست خورد؛ نیروهایی که ارتشی نبودند و به دست ما آموزش دیدند. با پایان سال 2009 صفحه القاعده در عراق بسته شد و این مساله‌ای است که اوباما در دوره ریاست جمهوری خود به آن اذعان کرده و صراحتا گفته که وی عراق را در حالی تحویل گرفته که ثبات و دموکراسی در آن برقرار بوده است.

حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق افزود: مشکل اصلی که ما امروز با آن مواجهیم تصمیم اوباما برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی در سال 2011 بود و این دلیل اصلی ظهور گروه داعش است. به نظر می‌رسد دلیل بی‌ثباتی عراق دستور اوباما برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی است و این اشتباه بزرگی بود.

انتهای پیام

کد N840375

وبگردی