آفتاب

گزارش جدید آژانس بی جهت طولانی است و مطلب جدیدی ندارد

گزارش جدید آژانس بی جهت طولانی است و مطلب جدیدی ندارد

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس اتمی گفت: گزارش جدید مدیر کل آژانس درباره ایران مطلب جدیدی ندارد.آمانو در آخرین گزارش فصلی خوداگر چه، بر نبود انحراف در فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده، اما گفته نمی تواندفعالیت اعلام نشده را تضمین کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا نجفی  سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اتهامات موسوم به pmd اظهار داشت : در گزارش جدید  آژانس مجددا برخی از اتهامات بی اساس در مورد ابعاد نظامی تکرار شده است که موضع جمهوری اسلامی این است که این اتهامات بی اساس اند و تکرارشان به اعتبار آژانس اضافه نمی کند.
نجفی افزود: از دید ایران گزارش بی جهت طولانی و فنی است و علی رغم جلساتی که با آژانس داشتیم وآژانس در بیانیه اش اعلام کرد که مباحث بسیار سازنده بوده است در گزارش جدید منعکس نشده است.
مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش فصلی خود به شورای حکام، اگر چه، بر نبود انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران تاکید کرده، اما گفته است: نمی تواند نبود فعالیت های اعلام نشده در ایران را تضمین کند.
یوکیا آمانو ادعا کرده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی آمادگی دارد به حل و فصل موضوعات باقیمانده سرعت بخشد، اما این امر مشروط به افزایش همکاری ایران با آژانس و امکان دسترسی این نهاد به اطلاعات، اسناد، اماکن و افراد است.
قرار است  نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از 18 تا بیست و دوم خرداد در وین برگزار شود.
کد N840205

وبگردی