آفتاب

محمدو بوهاری به عنوان رئیس‌جمهوری نیجریه سوگند یاد کرد

محمدو بوهاری به عنوان رئیس‌جمهوری نیجریه سوگند یاد کرد

محمدو بوهاری که در جریان انتخابات ماه مارس به عنوان رئیس‌جمهوری نیجریه انتخاب شد، امروز (جمعه) با برگزاری مراسمی رسما رهبری این کشور پرجمعیت آفریقا را بدست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بی.بی.سی ورلد، بوهاری اولین چهره اپوزیسیون نیجریه است که از زمان استقلال این کشور در 1960 به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود. گودلاک جاناتان پست ریاست جمهوری را به بوهاری تحویل داد و به وی توصیه کرد تا این کشور را در مواجهه با تهدید شبه‌نظامیان تروریست بوکوحرام متحد نگه دارد.

بوهاری سابقا از نظامیان نیجریه بود که به سیاست روی آورد. وی توانست با کسب 4 / 15 میلیون رای در مقابل 9 / 12 میلیون رای، جاناتان را که از سال 2010 قدرت را در دست داشت، شکست دهد.

در مراسم تحلیف بوهاری صدها تن از سیاستمداران، چهره‌های آکادمیک و دولتمردان از سراسر جهان حضور داشتند تا شاهد این لحظه تاریخی برای دموکراسی نیجریه باشند. در میان میهمانان چهره‌های سرشناسی همچون جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری زیمبابوه حضور داشتند.

پیش از مراسم تحلیف بوهاری، گودلاک جاناتان قانون اساسی و پرچم‌ ملی نیجریه را به وی تقدیم کرد و گفت: در کشوری با تاریخ متغیر زمانی که نوبت به تغییر قدرت می‌رسد، باید این فرصت را با هدف تقویت دموکراسی جشن گرفت.

رئیس‌جمهوری جدید نیجریه نیز گفت: من با تمام توانایی، صداقت و براساس قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه وظایفتم را انجام خواهم داد. من به مبارزه با شبه‌نظامیان تروریست بوکوحرام و مقابله با فساد متعهد می‌شوم.

انتهای پیام

کد N839586

وبگردی