آفتاب

حمایت رهبران قبایل لیبی از دولت لیبرال طبرق

حمایت رهبران قبایل لیبی از دولت لیبرال طبرق

رهبران قبایل لیبی در پایان نشست پنج روزه خود در قاهره در مورد حمایت از "ارتش ملی" این کشور، تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین و نیز فاش کردن هویت حامیان تروریسم در کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، در بیانیه پایانی نشست رهبران قبایل لیبی در قاهره که از روز دوشنبه آغاز شده بود، بر تجهیز ارتش لیبی(وابسته به دولت لیبرال طبرق)، پایبندی به گزینه گفت‌وگو برای خروج از بحران و به رسمیت شناختن دستگاه قضایی به عنوان بالاترین قدرت در کشور تاکید کردند.

رهبران قبایل لیبی در این بیانیه بر لرزوم برائت از "تروریست‌ها" و نیز موافقت با موضع‌گیری روشنی در قبال تروریسم تاکید کردند.

همچنین در این بیانیه از هیات تدوین قانون اساسی خواسته شده هرچه سریع‌تر کار خود را به پایان برساند و از پلیس و سازمان اطلاعات کشور به عنوان هیات‌های ملی حمایت کند.

شبه نظامیان اسلام‌گرای لیبی از جمله گروه فجر لیبی کنترل شهر طرابلس، پایتخت و بخش غربی کشور را به دست گرفتند و دولت لیبی که در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شود در شرق این کشور مستقر است و دولت طبرق را تشکیل داده است.

انتهای پیام

کد N839493

وبگردی