آفتاب

بررسی بحران مهاجران آسیای جنوب شرقی در کنفرانس بانکوک

بررسی بحران مهاجران آسیای جنوب شرقی در کنفرانس بانکوک

نشست منطقه‌ای بانکوک امروز (جمعه) با محوریت بحران مهاجران آسیا آغاز به کار کرد و آمریکا گفت که هزاران مهاجر آسیب‌پذیر در دریای چین جنوبی و شرقی نیازمند دریافت کمک فوری هستند و میانمار هم تاکید کرد که نباید آن را مقصر دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در ماه جاری میلادی بیش از 3000 مهاجر از بنگلادش و میانمار از زمان سرکوب باندهای قاچاق انسان توسط تایلند وارد اندونزی و مالزی شده‌اند. گمان می‌رود که هنوز حدود 2600 تن بر روی قایق‌ها سرگردان باشند.

این کنفرانس با حضور 17 کشور از سراسر مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و مناطق دیگر آسیا به همراه آمریکا، سوئیس و هیات‌های بین‌المللی از جمله آژانس آوارگان سازمان ملل در حال برگزاری است.

تاناساکه پاتیماپراگورن، وزیر امور خارجه تایلند در این کنفرانس گفت: امروز بیش از همیشه نیازمند آن هستیم تا اقدامات هماهنگی برای رفع نگرانی‌ها انجام شود. این اقدام برای حل جامع مشکل، نیازمند همکاری تایلند و کشورهای دیگر است. سه نکته قابل ذکر است که شامل فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه، مبارزه با مشکل دیرینه قاچاق انسان و نهایتا مقابله با علل این مشکل است.

با وجود این شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تردید دارند که در نهایت توافقی الزام‌آور و یا طرح عملی حاصل شود. بسیاری از حاضران در سطح وزیر نیستند و احتمالا به آن هدفی که مورد نظر بانکوک است، نمی‌توان دست یافت. براساس اعلام وزارت خارجه تایلند، دست‌کم سه کشوری که در این بحران نقش اصلی دارند وزیر خود را به تایلند نفرستاده‌اند؛ میانمار، اندونزی و مالزی.

انتهای پیام

کد N839486

وبگردی