آفتاب
لاوروف:

توافق هسته ای ایران برای امنیت خلیج فارس مفید است

توافق هسته ای ایران برای امنیت خلیج فارس مفید است

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با مقامات اماراتی، با اشاره به این نکته که گفتگوهای ایران و ۱+۵ به مراحل پایانی خود رسیده، حصول توافق هسته ای را برای امنیت خلیج فارس مفید دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاروف» در پایان دیدار خود با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات، که در مسکو انجام شد گفت: ما در مورد دیدگاه های خود در خصوص ایران گفتگو کردیم، این گفتگوها (مذاکرات هسته ای ایران) رو به پایان است. 

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: ما امیدواریم که نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای ایران تاثیری مثبت در تلاش های ما برای گسترش همکاری های در زمینه های امنیتی و ثبات خلیج فارس داشته باشد. 

وزیران خارجه روسیه و امارات در مورد مسائل دیگری از جمله بحارن یمن و سوریه با یکدیگر گفتگو کردند. 

لاوروف با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود  ندارد، افزود: ما در حمایت از معارضان مسلح سوری با واشنگتن اختلاف نظر داریم اما برای رسیدن به حل سیاسی بحران سوریه به همکاری‌های خود با آمریکا ادامه می‌دهیم. موضع مسکو و واشنگتن در قبال سوریه در حال نزدیک شدن به هم است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه بر اساس تجربه، تسلیح معارضان سوریه، بر اساس دیدگاه بلند مدت، موضعی ضعیف است، خواستار تلاش‌های بین المللی برای از سرگیری گفتگوها در سوریه شد.

کد N839321

وبگردی