آفتاب

اتحادیه اروپا نظارت خود را بر انتخابات بروندی متوقف کرد

اتحادیه اروپا نظارت خود را بر انتخابات بروندی متوقف کرد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه ماموریت خود را برای نظارت بر روند انتخابات بروندی به دلیل عدم اجرای تعهدات این کشور و فشار بر رسانه‌ها و ترساندن اپوزیسیون، به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام فعالان، دست‌کم 20 تن از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی در 26 آوریل کشته شده‌اند. این تلفات درست یک روز پس از آن به وقوع پیوست که پیر نکورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی اعلام کرد برای یک دوره پنج ساله دیگر و برای سومین بار قصد دارد تا رئیس‌جمهور شود.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس هیات ناظران انتخاباتی مشکلاتی جدی در رابطه با روند انتخابات گزارش کرده‌ است. در چنین شرایطی، هیات ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا نمی‌تواند نقش خود را به صورت کامل ایفا کند. بنابراین من تصمیم گرفتم که این ماموریت به حالت تعلیق درآید.

به گفته موگرینی، دولت بروندی همچنان فشار بر خبرنگاران را ادامه می‌دهد و ترفندهایی برای ترساندن اپوزیسیون این کشور به کار می‌برد که مغایر با تعهدات پیشین است.

انتهای پیام

کد N839298

وبگردی