آفتاب
روزنامه الاهرام:

یکی از اهداف آمریکا در منطقه تضمین حق انحصاری برخورداری اسرائیل از سلاح اتمی است

یکی از اهداف آمریکا در منطقه تضمین حق انحصاری برخورداری اسرائیل از سلاح اتمی است

روزنامه الاهرام مصر در مقاله‌ای با عنوان "باج‌خواهی گستاخانه" اظهار کرد: قریب یه یقین بخشی از اهداف و مقاصد سیاسی آمریکا در منطقه تضمین حق انحصاری برخورداری اسرائیل از سلاح اتمی همراه با تداوم سیاست فشار،‌ تحریک و ترساندن کشورهای دیگر دارنده یا مشکوک به داشتن سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیک است که بین چراغ زرد و سبز در حال حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، این روزنامه در ادامه این مقاله که به قلم "مرسی عطاءالله "به نگارش در آمده است ادامه می‌دهد: چراغ قرمز ممنوعیت برخورداری از سلاح اتمی در مقابل همه کشورهای منطقه به جز اسرائیل قرار دارد. بدین معنی که اسرائیل با حمایت آمریکا تا به امروز از پیوستن به ان پی تی در راستای جلوگیری از گسترش سلاح‌های اتمی مستثنی بوده است.

این روزنامه در این مقاله به تناقض و دوگانگی برخورد غرب و آمریکا با موضوع گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه و تماس تلفنی نتانیاهو با اوباما برای تشکر از تلاش‌های آمریکا در به شکست کشاندن کنفرانس خلع سلاح و تلاش کشورهای عربی برای تحقق طرح خاورمیانه عاری از سلاح اشاره می‌کند و تاکید دارد: خطر واقعی در برابر کشورها و مردم منطقه زرادخانه هسته‌ای اسرائیل است. اسرائیلی که هرگز طمع‌ورزی‌های بی‌پایان خود را در منطقه مخفی نمی‌کند تا حدی که مرزهای خود را از سال 1948 به صورت نهایی تعیین نکرده است.

این مقاله به برگزاری کنفرانس کمپ دیوید که چندی پیش در آمریکا برگزار شد، اشاره کرده و ادامه می‌دهد: در آنجا آمریکا بر عدم نیاز اعراب به دستیابی به بازدارندگی هسته‌ای در مقابل ایران اشاره می‌کند بدون اینکه هیچ اشاره‌ای به خطر اسرائیل که خطر واقعی برای کشورهای منطقه است ، داشتته باشد.

انتهای پیام

کد N839287

وبگردی