آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

رفتن به تئاتر «به اتفاق خانواده»/ «زبان‌اصلی» نمایش ببینید

رفتن به تئاتر «به اتفاق خانواده»/ «زبان‌اصلی» نمایش ببینید

رسول کاهانی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به تغییراتی که در اجرای عمومی نمایش «به اتفاق خانواده» خواهد داد، عنوان کرد نمایش «زبان‌اصلی» را از اواسط خرداد ماه در تماشاخانه باران به صحنه می برد.

رسول کاهانی نویسنده و کارگردان جوان تئاتر که با نمایش «به اتفاق خانواده» در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر حضور داشت درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «به اتفاق خانواده» قرار است نیمه پاییز و بعد از تعطیلات عزاداری ماه محرم در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه برود.

وی درباره تغییراتی که در نمایش نسبت به اجرای جشنواره داده است، عنوان کرد: تغییرات بسیار زیادی در دکور نمایش داده ایم. در حقیقت حدود ۹۰ درصد از دکور حذف خواهد شد تا کار شباهت های احتمالی با نمایشی که قبلا اجرا شده است، نداشته باشد. در حقیقت هرچه زمان بیشتر می گذرد در مورد نحوه اجرای این نمایش و تغییراتی که باید در کار بدهم به نتایج بهتری می رسم به همین دلیل در اجرای عمومی «به اتفاق خانواده» بازی ها به همان شیوه گذشته رئالیستی خواهند بود اما برخی از کاراکترها حذف شده و و از دکور ناتورالیستی نمایش نیز تنها قرنیزهای جداکننده اتاق ها باقی مانده است.

کاهانی درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: همچنین قرار است از ۲۰ خرداد ماه نمایش «زبان‌اصلی» را در تماشاخانه باران به صحنه ببرم. این نمایش اثری خلوت است و تنها چهار پرسوناژ دارد. آزاده صمدی، بهرنگ علوی و سعید زارعی بازیگرانی هستند که حضورشان در نمایش قطعی شده است. البته این نمایش یک بازیگر دیگر هم دارد اما چون حضورش هنوز در کار قطعی نیست فعلا ترجیح می دهم نامش را اعلام نکنم.

این کارگردان تئاتر در پایان متذکر شد: نمایش «زبان‌اصلی» درباره روابط زن و شوهری و اثری کاملا رئالیستی است که بدون دکوری سنگین اجرا می شود. البته احتمال دارد زمان اجرای این نمایش به ۲۷ خردادماه موکول شود که به زودی مشخص خواهد شد.

 نمایش «به اتفاق خانواده» در بخش نسل نو جشنواره سی وسوم تئاتر فجر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود.

 

کد N839255

وبگردی