آفتاب

کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی افزایش می‌یابد

کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی افزایش می‌یابد

مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پس از سال 2017 کمک دفاعی و نظامی واشنگتن به تل‌آویو با هدف رفع نگرانی صهیونیست‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که بسته کمکی کنونی به ارزش سه میلیارد دلار در سال، در سال 2017 منقضی می‌شود و مذاکره‌کنندگان درخصوص معاهده جدیدی در حال توافق هستند که میزان کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را به میانگین سه میلیارد و 600 میلیون دلار تا سه میلیارد و 700 میلیون دلار می‌رساند.

با این حال یک مقام اسرائیلی دیگر اعلام کرد که کمک‌های سالیانه آمریکا به سه میلیارد و 500 میلیون دلار تا چهار میلیارد دلار برسد. این مقام با اشاره به توافق قریب‌الوقوع بر سر برنامه اتمی ایران و اینکه اسرائیل آن را کافی نمی‌داند، گفت: آنها (ایالات متحده آمریکا) تلاش می‌کنند تا عصبانیت اسرائیل را پس از توافق با ایران خاموش کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره اظهارنظری نکرده است. یکی از سخنگویان موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان کمک‌های آمریکا گفت: این مساله به تازگی مورد بحث قرار نگرفته است.

دولت پیشین ایالات متحده در سال 2007 توافقی 10 ساله با رژیم صهیونیستی به امضا رساند که طبق آن به تل‌آویو 30 میلیارد دلار پرداخت می‌شود و بیشتر این بودجه باید برای خرید محصولات نظامی آمریکایی هزینه شود. واشنگتن صدها میلیون دلار دیگر هم برای برنامه دفاع موشکی این رژیم هزینه کرده است.

سال گذشته در بحبوحه مذاکرات درباره بسته مالی جدید یک مقام آمریکایی گفت که اسرائیل به دنبال افزایش چشمگیر کمک‌هاست اما دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل کاهش هزینه‌های داخلی احتمالا با افزایش کمک‌ها موافقت نکند.

انتهای پیام

کد N839089

وبگردی