آفتاب
نماینده سازمان ملل:

لیبی در آستانه فروپاشی اقتصادی است

لیبی در آستانه فروپاشی اقتصادی است

نماینده سازمان ملل با بیان این که لیبی در آستانه فروپاشی اقتصادی است بر لزوم راه حل سریع برای پایان دادن به بحران در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، برناردینو لیون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به لیبی نسبت به فروپاشی قریب الوقوع اقتصادی این کشور به خاطر فقدان هر گونه راه حل سیاسی میان گروه های درگیر، هشدار داد.

نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی لیبی با اظهارات فرستاده سازمان ملل به لیبی آشکار شد، چرا که او گفته است لیبی در آستانه فروپاشی اقتصادی و مالی قرار دارد. لیون در دیدار با رئیس بانک مرکزی لیبی با تاکید بر اینکه شرایط مالی عمومی بسیار دشوار است، نسبت به تهدیدات امنیتی و عواقب ناشی از جنگ داخلی و تهدید داعش هشدار داد.

فرستاده سازمان ملل به لیبی همچنین تداوم بحران در این کشور را با تداوم نزاع دو دولت رقیب، یکی در طبرق و به ریاست عبد الله الثنی و از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده و دیگری در طرابلس مرتبط دانست.

گفتنی است مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل بعد از گذشت چهار سال از سرنگونی رژیم معمر قذافی، هنوز نتوانسته پرونده لیبی را حل و فصل کند. علی رغم تاکیدهای فرستاده سازمان ملل مبنی براینکه حل و فصل سیاسی کلید حل بحران لیبی است هنوز اختلافات میان گروهای درگیری لیبی حل نشده و فرصت برای لیبیایی ها در حال تمام شدن است.

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N839027

وبگردی