آفتاب
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

تعریف درستی از دین در جامعه ارائه نکرده ایم

تعریف درستی از دین در جامعه ارائه نکرده ایم

کرج- حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه تعریف درستی از دین در جامعه ارائه نکرده ایم، گفت: به علت عدم وجود تعریف درست از دین در جامعه بسیاری از مردم جذب دین نمی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در برنامه ای که با مناسبت هفته جوان، عصر امروز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با اشاره به شاخصه های دین، اظهار کرد: ما هنوز تعریف درستی از دین را به جامعه ارائه نکرده ایم.

وی در ادامه گفت: به علت عدم وجود تعریف درست از دین در جامعه بسیاری از مردم جذب دین نمی شوند و فکر می کنند دینداری صرفا یعنی سر به زیر بودن است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های دین قدرت و شجاعت است، گفت: بالا بودن میزان جرائم و همچنین طلاق که منجر به ازدیاد بزه در جامعه می شود برای جامعه ما که ادعای دینداری داریم بسیار زشت است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه لازمه رشد یک جامعه میزان آرامش است، گفت: آمار استفاده از قرص مُسکن در بانوان ایران اسلامی بالا است و این نشان از نداشتن آرامش است.

وی در ادامه با اشاره به جوانان گفت: هنوز نتوانسته ایم جوانان را برای مقابله با مشکلات آماده کنیم. باید به جوانان شجاع بودن را بیاموزیم.

ایجاد قانون در جامعه با ترس امکان پذیر نیست

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان نباید با ترس به سراغ حل مشکلات بروند، بیان کرد: در نحوه تربیت جوانان باید بسیاری از شاخصه ها را مد نظر قرار داد شجاعت یکی از همین شاخصه ها است.

وی در ادامه به شجاعت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام با قدرت و شجاعتی بی نظیر در مقابل استکبار جهانی ایستاد.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: سیاستمدران جامعه اگر قوی و شجاع باشند هیچ کشوری به خود اجازه نمی دهد که به آن کشور تعرضی کند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و خیانت های بنی صدر، گفت: دلیل برخی ناملایمات در جنگ وجود سیاستمدران ناکاربلد بود. اگر بنی صدر نبود بسیاری از اتفاقات ناگوار رخ نمی داد.

حجت الاسلام پناهیان در  ادامه با اشاره به اینکه ایجاد نظم و قانون با ترس راهکار خوبی نیست، گفت: در جامعه ای که بخواهیم قانون را با ترس ایجاد کنیم رشدی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان با اشاره به تحولات منطقه و تحرکات گروههای تکفیری از جمله داعش، گفت: داعش از رژیم بعث عراق خطرناک تر است، اگر سیاستمدران کشور در این زمینه ضعفی نشان دهند کشور ضربه بدی خواهد خورد.

در این مراسم خواننده موسقی پاپ، حامد زمانی چند اثر حماسی را اجرا کرد.

کد N838953

وبگردی