آفتاب
در دیدار ظریف و رئیس مجلس نمایندگان بونان مطرح شد

استقبال از برقراری پرواز مستقیم تهران - آتن

استقبال از برقراری پرواز مستقیم تهران - آتن

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر رسمی خود به یونان با خانم زوی کنستانتو پولو رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف در این دیدار با بیان اینکه تقویت روابط پارلمانی و همکاری‌های اقتصادی دو کشور مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است، از دعوت دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از وی برای سفر به تهران خبر داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم تداوم مشاورت‌های سیاسی بین طرفین، تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین دو کشور را که بر تقویت مناسبات در سایر زمینه‌ها موثر خواهد بود، ضروری خواند.

وی با اشاره به استقبال مسئولان دو کشور از برقراری خط مستقیم پروازی بین تهران و آتن گفت: ایجاد تسهیلات کنسولی و روادید، امر مهمی در توسعه همکاری‌ها در حوزه صنعت گردشگری و افزایش رفت و آمد میان اتباع دو کشور است.

رئیس مجلس نمایدگان یونان نیز در این دیدار تاکید کرد: با توجه به تمدن دیرینه دو کشور، زمینه‌های مشترک فراوانی را برای گسترش روابط میان دو ملت می‌توان یافت.

کنستانتو پولو همچنین با تبریک به علی لاریجانی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، از دعوت به‌عمل‌آمده برای سفر به تهران استقبال کرد و گفت: دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور را باید تقویت کرد تا پشتوانه موثری برای تقویت روابط در سایر زمینه‌ها باشد.

رئیس مجلس نمایندگان یونان تاکید کرد: افزایش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور مورد توجه و حمایت مجلس یونان است.

انتهای پیام

کد N838952

وبگردی