آفتاب
منادی مطرح کرد

ورود محصولات ایرانی به روسیه، سرآغاز شکوفایی اقتصادی کشور

ورود محصولات ایرانی به روسیه، سرآغاز شکوفایی اقتصادی کشور

عضو هیات رییسه مجلس از آزادسازی واردات محصولات ایرانی در روسیه خبر داد و افزود: با توجه به تحریم کشور روسیه توسط غرب، آزادسازی واردات کالاهای ایرانی همچون گوشت و لبنیات ایرانی به این کشور سرآغاز شکوفایی اقتصادی برای کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا منادی در سومین همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر مردمی کردن اقتصاد و توجه به اقتصاد مقاومتی، همه با هم باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های اقتصاد داخلی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با اشاره به تاریخ درخشان منطقه آذربایجان در اقتصاد جهانی افزود: بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان و همچنین مجتمع ربع رشیدی در طول تاریخ، تعیین کننده قیمت کالاهایی همچون گندم، طلا و نفت بوده اند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم به روز کردن تکنولوژی و فناوری های موجود در کشور گفت: منطقه آذربایجان، بهترین منطقه برای ورود تکنولوژی های جدید به داخل کشور است.

منادی ادامه داد: بر اساس اسناد متقن تاریخی، نخبگان، تولید کنندگان و صنعتگران آذربایجان در پیشرفت اصفهان نقش داشته اند ولی در حال حاضر حجم مالیات دریافتی در این استان نسبت به آذربایجان شرقی بیش از چهار برابر است که بخش اعظمی از این مالیات در صنعت و تولید اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر علی رغم پیشرفت هایی که در دو حوزه تولید و صنعت داشته ایم، هنوز هم در بخش اقتصاد کلان کشور مشکلاتی را مشاهده می کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زمان صفویه نخبگان اقتصادی و تولید کنندگان تبریزی، حتی در اقتصاد استان هایی همچون اصفهان نقش بسیار مهمی داشتند.

منادی گفت: در سال 93، میزان مالیات دریافتی در آذربایجان شرقی، یک هزار میلیارد تومان بود در حالی که در استان اصفهان، بیش از چهار هزار میلیارد تومان مالیات از تولید کنندگان و صنعتگران دریافت شد.

انتهای پیام

کد N838864

وبگردی