آفتاب
در تلاشی برای تضمین اصلاحات اتحادیه اروپا؛

کامرون عازم فرانسه و آلمان شد

کامرون عازم فرانسه و آلمان شد

نخست وزیر انگلیس در تلاشی برای تضمین اصلاحات اتحادیه اروپا پیش از برگزاری رفراندوم در خصوص ماندن یا خروج انگلیس از این بلوک امروز (پنج شنبه) سفر دو روزه خود به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز با مارک روت، نخست وزیر هلند در لاهه دیدار کرده و سپس به پاریس رفته و شام را با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه صرف می‌کند.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ما به حرف‌های کامرون گوش داده و پیشنهادهای او را می‌شنویم. او پروژه این رفراندوم را به راه انداخته که مساله بسیار پرمخاطره‌ای است. ما امیدواریم انگلیس جزو اتحادیه اروپا باقی بماند با وجود این مسائلی وجود دارد که باید بهبود یابد.

وی افزود: فرانسه از تسهیل عملکرد اتحادیه اروپا حمایت کرده و خواستار بهبود این بلوک است اما با تقسیم و تجزیه آن مخالف است.

کامرون روز چهارشنبه با اوا کوپاچ، نخست وزیر لهستان در ورشو مذاکره کرده و سپس با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برلین دیدار می‌کند.

این سفر کامرون همزمان با آن صورت گرفت که قرار است رای دهندگان انگلیسی در رفراندومی با منظور اینکه آیا باید انگلیس جزو اعضای اتحادیه اروپا باقی بماند یا خیر شرکت کند.

وی قصد دارد پیش از نشست بروکسل در ماه آتی میلادی با تمامی رهبران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا دیدار کند.

انتظار می رود در این نشست درباره اصلاحات پیشنهادی انگلیس مذاکره شود.

انتهای پیام

کد N838779

وبگردی