آفتاب

درگیری‌های شدید در غرب سامرا/ دیدار العبادی و معصوم درباره عملیات الانبار

درگیری‌های شدید در غرب سامرا/ دیدار العبادی و معصوم درباره عملیات الانبار

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس جمهوری این کشور آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور و روند عملیات نظامی در استان‌ الانبار را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنی المسله، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با فواد معصوم، رئیس جمهوری این کشور ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌هایی که نیروهای امنیتی و مردمی در جنگ علیه تروریست‌های داعش محقق کردند به بحث و مذاکره در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور پرداخت.

طرفین در جریان این دیدار همچنین در خصوص عملیات نظامی در شهرهای مختلف الانبار و همچنین بازگرداندن آوارگان و بازسازی مناطق آزاد شده گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر زهیر الاعرجی، فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق عنوان داشت: تروریست‌های داعش به ساعت صفر نزدیک شده‌اند و به همین خاطر به حفر خندق‌هایی در مناطق همجوار استان نینوا و صلاح الدین اقدام کرده‌اند.

وی گفت: داعشی‌ها تلاش می‌کنند تا خانواده‌های ساکن موصل را به عنوان سپرهای انسانی علیه حملات هوایی به کار گیرند و مانع خروج آنها از این شهر می‌شوند.

الاعرجی افزود: 4000 تن از نیروهای استان نینوا که اقشار و ملیت‌های مختلف را شامل می‌شود، در آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش مشارکت کردند. این نیروها در مناطق تکریت، جرف الصخر، بیجی و مناطق دیگر تحت اشغال داعش مستقر شدند.

همچنین در درگیری‌های سامرا 27 نیروی پلیس و نیروی مردم کشته شدند. در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در منطقه الجزیره در غرب سامرا رخ داد و نیروی مردمی و نیروهای امنیتی غرب شهر سامرا را هدف قرار دادند.

یک مقام امنیتی در استان الانبار به شبکه سومریه نیوز گفت:‌ در حمله موشکی که مقرهای داعش را در شرق رمادی هدف قرار داده بود 37 عضو داعش کشته و چهار خودوری وابسته به آن نابود شدند.

انتهای پیام

کد N838666

وبگردی