آفتاب
با حضور ناطق‌نوری؛

اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد

اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد

چهارمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران با حضور مدیران، معاونین و جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه تهران در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این اجلاس آیت‌الله استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، مسئول حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمدحسین معزی مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، آیت‌الله صادقی رشاد رییس شورای عالی حوزه علمیه، آیت‌الله حبیبی، حجت‌الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام هاشمی اولیاء عضو شورای حوزه‌های علمیه تهران و تعدادی از مدیران و معاونین حوزه‌های علمیه استان تهران حضور داشتند.

آیت‌الله استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این اجلاس اظهار کرد: ما باید حوزه‌های علمیه امروز و اساتید و طلبه‌های امروزی را با گذشته مقایسه کنیم و ببینیم چقدر تفاوت وجود دارد. مشکل بعضی از ما این است که به اهمیت این کار خود در حوزه علمیه پی نبرده‌ایم و انگار نمی‌دانیم چه کار بزرگی دستمان است.

وی افزود: ما باید طوری عمل کنیم که وقتی خواستیم از این دنیا برویم بگوییم در راه شریعت قدم برداشتیم و باید به عظمت کار خود پی ببریم حتی اگر نسبت به ما بی‌مهری صورت بگیرد. فرق بعضی از ما با قدیمی‌ها در این است که آنها اگر بی‌مهری هم می‌دیدند این بی‌مهری مانع کارشان نمی‌شد ولی ما تا بی‌مهری می‌بینیم شل می‌شویم.

این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که گناه آن است که دیگران انجام بدهند. این طرز فکر که ما فقط به دنبال گناه مردم باشیم درست نیست. لباس آنچنان تاثیری ندارد و لباس، زمین و زمان چیزی را عوض نمی‌کند بلکه این خود انسان است که باید عوض شود.

در این ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران گفت: این چهارمین جلسه مدیران حوزه‌های علمیه استان تهران است که این دو جلسه آخر با موضوع تهذیب برگزار می‌شود. اولین جلسه نیز با محوریت آموزش و پس از آن دریافت نظرات و ایجاد کمیسیون‌ها برگزار شده بود.

بعد از اولین جلسه که در ابتدای سال نظرات مدیران را دریافت کردیم تصمیم گرفتیم چنین جلساتی را به صورت موضوعی برگزار کنیم.

انتهای پیام

کد N838650

وبگردی