آفتاب

مخالفت روس ها با توافق «پشت پرده» درباره کره شمالی

مخالفت روس ها با توافق «پشت پرده» درباره کره شمالی

نماینده روسیه در مذاکرات شش جانبه هرگونه توافق مخفیانه درباره برنامه هسته ای کره شمالی را مخرب قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به از اسپوتنیک، نماینده روسیه در مذاکرات شش جانبه هرگونه توافق مخفیانه درباره برنامه هسته ای کره شمالی را مخرب قلمداد کرد.

«گریگوری لاگوینوف» نماینده روسیه در مذاکرات شش جانبه، اعلام کرد روسیه با هر گونه توافق «پشت پرده» در زمینه فعالیت های هسته ای کره شمالی مخالف بوده و از آن حمایت نخواهد کرد.

این مقام دیپلماتیک روسیه ادامه داد: ما مخالفت صریح خود را از هرگونه همکاری یا توافقی که به صورت مخفیانه انجام شود اعلام و تلاش هایی را که به منظور متوقف کردن مسائل هسته ای کره شمالی به این شکل انجام شود را مخرب و دارای تبعات می دانیم.

به گفته این مقام بلندپایه روسیه، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در تلاش هستند تا با تشدید فشارها موانعی را برای متوقف ساختن برنامه هسته ای کره شمالی ایجاد کنند؛ اقدامی که روسیه همواره با آن مخالف بوده و آن را مخرب دانسته است.

مذاکرات شش جانبه در خصوص فعالیت های هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۳ با حضور روسیه، چین، آمریکا، ژاپن، کره شمالی و کره جنوبی آغاز شد. این مذاکرات آخرین بار در دسامبر سال ۲۰۰۸ برگزار ولی پس از آن با خروج کره شمالی از مذاکرات، متوقف شد.

کد N838598

وبگردی