آفتاب

باهنر:معدل رفتار دولت،عاقلانه و منطقی است/نوبخت:تمرکز بر مذاکرات هسته ای،نقطه قوت دولت است

باهنر:معدل رفتار دولت،عاقلانه و منطقی است/نوبخت:تمرکز بر مذاکرات هسته ای،نقطه قوت دولت است

سخنگوی دولت گفت: هدف دولت و مجلس، تقویت نظام، خدمت به مردم و پیشرفت کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2سیما با بیان اینکه فرجام همدلی وهمزبانی مجلس نهم و دولت یازدهم بهتر از آغاز آن است افزود: حتی درسؤال هایی که نمایندگان مجلس از دولت دارند و برخی وزرای پیشنهادی نیز رأی نیاوردند اما می توان همدلی و همزبانی را میان مجلس و دولت دید.

وی گفت: همدلی و همزبانی نباید به معنای نادیده گرفتن وظایف هر یک از قوا باشد و همدلی به معنای تحمیل تصمیم یکی به دیگری نیست.

سخنگوی دولت افزود: سؤال از وزرا نباید به معنای نبود همدلی میان دولت و مجلس تلقی شود.

نوبخت با مهم خواندن حفظ همگرایی بین دولت و مجلس و ادامه روند جلسات هیئت رئیسه مجلس برای مدیریت برخی رفتارهای نمایندگان گفت: رئیس جمهور همیشه برای افزایش کارایی و همدلی به اعضای دولت مطالبی را یادآور می شود.

وی تصویب بودجه سال 93 و94 را ازجمله نمونه های همکاری دولت و مجلس برشمرد و ادامه این روند را در بررسی برنامه ششم و بودجه سال 95 از طرف مجلس خواستار شد.

سخنگوی دولت افزود: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باید سریعتر از آنچه که انجام می دهیم نتایج را برای مردم منعکس کنیم.

نوبخت گفت: سازوکاری ازطرف رئیس جمهور به دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است که آثار اجرای بخشی از آن در رونق بخش کشاورزی ازجمله افزایش تولید و تراز مثبت صادرات به واردات محصولات کشاورزی دیده می شود.

وی درباره این سؤال که گفته می شود دولت بیشتر توجه خود را معطوف مذاکرات هسته ای کرده است افزود: نمی توانیم به ظلم بزرگی که به ملت ایران روا شده است بی تفاوت باشیم و این نکته قوت دولت است.

نوبخت گفت: در برنامه ریزی بودجه منابعی را که مشخص کرده ایم بدون نگاه به جنبه های مثبت مذاکرات است.

وی افزود: دولت با توجه به شرایط کنونی در پی مهار تورم و مشکلات مردم است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: رفتار عمومی دولت یازدهم؛ متین، قابل قبول، عقلایی و منطقی است.

وی افزود: رفتار عمومی مجلس شورای اسلامی نیز در این مدت این گونه بوده است ومجلس؛ نظم و اقتدار را می پسندد و از آن تمکین می کند.

باهنر گفت: آغاز همکاری مجلس نهم و دولت یازدهم خوب و منطبق بر آمار و کار تطبیقی است.

وی افزود: معدل رأی وزرای دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی بالاترین معدل رأی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به جز بحث درباره وزیرعلوم و چالش هایی که در این زمینه ایجاد شد، مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم طلایی است.

باهنر افزود: برخی گره ها و مشکلات کشور که از بی تدبیری، استفاده نکردن از خرد جمعی و بدون توجه به حرکت علمی بوده قابل باز و حل شدن است. این همدلی و همزبانی را می توان با قدرت بیشتر ادامه داد.

باهنر افزود: باید با محوریت اقتصاد مقاومتی و مشخص شدن مشکلات، دولت و مجلس با یکدیگر گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید برای حل مشکل بیکاری فکری کنند گفت: پذیرش برخی از لوازم اقتصاد مقاومتی سخت است و باید در این زمینه کار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که چرا دولت حذف برخی از یارانه بگیران را به کندی انجام می دهد افزود: جدول برنامه ریزی ها در باره اقتصاد مقاومتی باید زودتر طراحی شود و راه تأمین منابع یارانه ها دغدغه جدی است.

باهنر با اشاره به اینکه رسانه ها باید از دولت و مجلس بخواهند که کارهایشان را بگویند گفت: زمانی که درآمد نفتی دولت در یک سال به نصف کاهش می یابد و دولت کشور را اداره می کند در سال آینده نیز می توان با صرفه جویی و این میزان درآمد برای کشور برنامه ریزی کرد.

وی افزود: کمبود منابع مشکل است اما نباید برای ما بن بست ایجاد کند.

باهنر گفت: کمبود منابع را می توانیم از راه های گوناگونی ازجمله اجرای اقتصاد مقاومتی جبران کنیم.

وی افزود: بودجه سال 94 مبتنی بر واقعیات موجود کشور است اما اگر گشایشی در مذاکرات ایجاد شود باید برای افزایش درآمدهای کشور برنامه ریزی داشته باشیم.

 

1717

 

کد N838484

وبگردی