آفتاب

سفر لیندسی گراهام به تل آویو در آستانه اعلام نامزدی انتخابات

سفر لیندسی گراهام به تل آویو در آستانه اعلام نامزدی انتخابات

لیندزی گراهام سناتور تندروی جمهوری خواه در آستانه اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از سرزمین های اشغالی فلسطین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لیندسی گراهام گفت که اجازه به سازمان ملل متحد برای تصمیم گیری در خصوص روند مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل یک اشتباه است.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی، از منتقدان سرسخت سیاست خارجی اوباما به ویژه درباره خاورمیانه است. بدنبال اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رقابت های انتخاباتی ماه مارس این رژیم مبنی بر اینکه اجازه تاسیس کشور مستقل فلسطینی را نخواهد داد، اوباما اعلام کرد که سیاست واشنگتن در قبال اسرائیل نیاز به ارزیابی مجدد دارد.

این اظهار نظر اوباما بدان معناست که وی ممکن است بخواهد از ابزار شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان مکانی بالقوه برای طرح موضوع خاورمیانه استفاده کند. این در حالی است که فرانسه نیز اعلام کرده قطعنامه ای را درباره بحران خاورمیانه به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

گفتنی است سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین با هدف کسب حمایت صهیونیست ها برای نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می گیرد.

 

کد N838400

وبگردی