آفتاب

ریابکوف: برنامه‌ای برای نظامی کردن «بریکس» وجود ندارد

ریابکوف: برنامه‌ای برای نظامی کردن «بریکس» وجود ندارد

معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: هنوز برنامه ای برای تبدیل «بریکس» به یک اتحادیه نظامی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: هنوز برنامه ای برای تبدیل بریکس به یک اتحادیه نظامی وجود ندارد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس هنوز برنامه ای برای تبدیل آن به یک اتحادیه نظامی ندارند.

وی تأکید کرد که ۵ کشور عضو بریکس بر اساس منافع ملی کاملاً مشخص درتمامی حوزه های مورد نظر و تمایل برای تحقق این منافع از طریق همکاری های مشترک گردهم آمده اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیروز میزبان نمایندگانی از  کشورهای اقتصادی نوظهور جهان بود که برای شرکت در پنجمین کنفرانس سالانه امنیت ۵ کشور عضو «بریکس» شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفرقای جنوبی به مسکو آمده بودند.

بریکس یک انجمن غیررسمی است که در ژوئن سال ۲۰۰۶ برای افزایش همکاری کشورهای اقتصادی نوظهور تشکیل شد. اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در رده کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموما به واسطه اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تاثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸ درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

کد N838252

وبگردی