آفتاب

پارلمان ماداگاسکار رای به برکناری رئیس‌جمهور داد

پارلمان ماداگاسکار رای به برکناری رئیس‌جمهور داد

پارلمان ماداگاسکار به اتفاق آرا به عدم صلاحیت و برکناری رئیس‌جمهور این کشور به خاطر اتهامات مربوط به نقض‌ قانون اساسی رای داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی ماداگاسکار، جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند، تصمیم خواهد گرفت که آیا رای پارلمان به برکناری "هری راجائوناریمامپیانینا" از ریاست‌جمهوری این کشور می‌تواند اجرا شود یا خیر.

سفارت آمریکا در ماداگاسکار متعهد به حمایت از رئیس‌جمهوری این کشور شده و از پارلمان خواسته است تا ثبات ماداگاسکار را در اولویت قرار دهد؛ درخواستی که پارلمان توجهی به آن نکرد.

121 تن از 125 قانون‌گذار ماداگاسکاری که در این خصوص رای دادند از برکناری "راجائوناریمامپیانینا" حمایت کرده و این طرح به راحتی به دو سوم رای اکثریت لازم برای تصویب این اقدام دست یافت.

رئیس پارلمان پس از شمارش آرا گفت: رسماً اعلام شد هر کسی که درخواست برکناری را می‌پذیرد به دادگاه قانون اساسی ارجاع داده می‌شود.

بسیاری از قانون‌گذاران این نتیجه را تحسین کردند اما برخی مدعی شدند که این رای‌گیری با تخلف همراه بوده است.

"لیدیا راهاریما لالا"، یکی از قانون‌گذارانی است که از شرکت در این رای‌گیری امتناع کرده است.

وی مدعی شد، هنگامی که قانون‌گذاران خواستار برگزاری رای‌گیری شدند تنها حدود 70 قانون‌گذار در پارلمان حضور داشتند.

هنگامی که "راجائوناریمامپیانینا" در ژانویه سال 2014 میلادی زمام امور کشور را به عهده گرفت، این امید در ماداگاسکار به وجود آمد که نهایتاً این کشور از بحران شدید سیاسی و اقتصادی خارج شود.

انتهای پیام

کد N838216

وبگردی