آفتاب
استاندار کرمان:

"جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود"! با اقتصاد پیشرفته هم‌خوانی ندارد

"جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود"! با اقتصاد پیشرفته هم‌خوانی ندارد

استاندار کرمان گفت: متاسفانه در کشور ما اعتماد و اعتبار بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده کمرنگ شده است اما در گذشته خریدار و تولیدکننده بدون دیدن یکدیگر اقدام به معامله می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم‌حسینی" امروز چهارشنبه ششم خردادماه 94 در دومین جشنواره اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان کرمان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید سیاست‌های اقتصادی در زمینه مالی و پولی که بسیار تعیین‌کننده است اصلاح شد.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد نوسانات را کنترل کرده و تحت نظارت دربیاورد و نرخ ارز را با نگاه به بازار، منطقی سازد، البته نرخ ارز در سال گذشته تا حدودی به ثبات نسبی رسید و امسال هم تلاش برای ثبات آن انجام می‌شود تا به رونق اقتصادی برسیم.

رزم‌حسینی تاکید کرد: لایحه خروج از رکود ابلاغ شده است و جلسات مربوط به آن بایستی در استان‌ها برگزار شود تا بخشی از مشکلات تولیدکنندگان و هم‌چنین کارگاه‌های غیرفعال حل شود.

نبود علم اقتصاد در سال‌های اخیر

وی در بخش دیگری اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر علم اقتصاد و توسعه وجود نداشته است و این امر موجب شده تا نوساناتی را در تولید و اقتصاد کشور مشاهده کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به این‌که قرآن کریم در 1400 سال پیش از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت کرده است، گفت: از دیدگاه اسلامی نباید کالا طوری عرضه شود(در آفتاب و یا در سایه و ...) که مصرف‌کننده فریب بخورد، بنابراین باید ببینیم که چقدر اصول اسلامی را رعایت می‌کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: بین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در کشور ما و کشورهای اروپایی فاصله بسیار زیادی وجود دارد، چراکه اگر ما از آزادی انتخاب کالا صحبت می‌کنیم بایستی مصرف‌کننده نیز از خرید خود مطمئن باشد، و این همان مساله‌ای است که کشورهای پیشرفته از آن عبور کرده‌اند و هم‌اکنون به دنبال جلب رضایت مشتری در همه زمینه‌ها هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما اعتبار بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده کمرنگ شده است، در حالی که در گذشته خریدار و تولیدکننده بدون دیدن یکدیگر اقدام به مبادله و معامله می‌کردند.

استاندار کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر در اغلب مغازه‌های ما جمله معروف"جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود"! مشاهده می‌شود و این امر کاملاً متفاوت با دنیای پیشرفته است، چراکه آنها جنس فروخته شده را پس گرفته و پول مصرف‌کننده را به طور کامل بازمی‌گردانند.

رضایتمندی، منشاء رزق حلال

رزم‌حسینی با تاکید بر این‌که منشاء رزق حلال رضایت‌مندی است، افزود: مشتری‌مداری در آموزه‌های ما بسیار سفارش شده است و اروپائیان این مساله را از ما آموخته‌اند اما در میان خودمان کمرنگ شده است، زیرا آنها مصرف‌کننده را عضوی از خانواده تولیدکننده به شمار می‌آورند.

وی یادآور شد: نباید شاهد ازدیاد پرونده‌های قضایی باشیم بلکه همان نارضایتی مصرف‌کننده کافی است تا تولیدکننده به فکر تغییر رویه و عملکرد خود باشد.

استاندار کرمان با بیان این‌که باید کاری کنیم که مردم به کالای ایرانی عادت کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به فرهنگ غنی اسلامی خود رجوع کرده و هم‌چنین با ثبات اقتصادی که در پیش رو خواهیم داشت، اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را همچون گذشته‌ها مشاهده کنیم.

انتهای پیام

کد N838153

وبگردی