آفتاب

خونتای تایلند: انتخابات تا سپتامبر 2016 برگزار نمی‌شود

خونتای تایلند: انتخابات تا سپتامبر 2016 برگزار نمی‌شود

خونتای تایلند امروز (چهارشنبه) تائید کرد، انتخابات پارلمانی این کشور تا سپتامبر سال 2016 میلادی برگزار نخواهد شد؛ اظهاراتی که ضربه دیگری به امیدها مبنی بر اینکه ژنرال‌های تایلند فورا قدرت را به یک دولت مدنی باز می‌گردانند، محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگامی که پرایوت چان اوچا، فرمانده ارتش و نخست وزیر کنونی تایلند در کودتای مه سال گذشته میلادی زمام امور کشور را به دست گرفت، در ابتدا گفت، امیدوار است ظرف 15 ماه انتخابات برگزار شود.

اما همزمان با اینکه خونتای تایلند به بازنویسی قانون اساسی این کشور پرداخت، زمان بندی برگزاری این انتخابات بارها تغییرکرد. منتقدان معتقدند که این روند تلاشی برای سلطه داشتن بر سیاست‌های تایلند حتی پس از برگزاری انتخابات است.

سخنگوی خونتا پس از دیدار پرایوت با هیاتی از سفرای سازمان ملل در بانکوک گفت، نخست وزیر انتظار دارد تا این انتخابات سپتامبر سال 2016 میلادی برگزار خواهد شد.

پرایوت گفته است که دوست دارد برگزاری همه پرسی در خصوص منشور جدید قانون اساسی را مد نظر قرار دهد اما هرگونه رفراندوم باعث به تعویق افتادن انتخابات می‌شود.

خونتای تایلند پیشتر گفته بود، احتمالا اوایل یا اواسط سال 2016 میلادی انتخاباتی برگزار می‌شود، اما این چارچوب زمانی شامل برگزاری یک رفراندوم نبود.

انتهای پیام

کد N838149

وبگردی