آفتاب
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور:

نشریات محلی با درج تیترهای ملی بزرگ نمی‌شوند

نشریات محلی با درج تیترهای ملی بزرگ نمی‌شوند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور گفت: دومین همایش سالیانه مطبوعات محلی تابستان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«خداداد ابراهیمی» در نمایشگاه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور فرصت مناسبی برای ارتقا و اعتلای کمی و کیفی رسانه‌های غرب کشور به‌ویژه مطبوعات محلی است و متولیان امر باید برای برگزاری فصلی این جشنواره‌ها تلاش کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی مطبوعات محلی تیترهای ملی را ترجیح می‌دهند و این در حالی است که انتخاب تیتر ملی برای نشریات محلی افتخار نیست، ادامه داد: نشریات محلی با درج تیترهای ملی بزرگ نمی‌شوند و در آثار عرضه شده نشریات محلی در این نمایشگاه نیز کمتر به محتوای بومی پرداخته شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: جذب رسانه‌ای نشریات محلی باید در راستای توجه به ژرف ساخت محتوی بومی باشد.

این مقام مسئول افزود: بزرگنمایی برخی حوادث از جمله قتل در نشریات محلی چندان شایسته نیست، چون این نشریات باید امنیت روانی جامعه را تأمین کرده و اجتماع را به سوی نشاط و شادابی سوق دهند.

وی با بیان این‌که دوزبانه بودن نشریات و هویت‌بخشی به زبان‌های محلی و تولید محتوی بومی در اعطای امتیازات به نشریات محلی نقش اساسی دارد، گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نشریه از ۳۱ استان کشور عضو اتحادیه مطبوعات محلی هستند که نخستین همایش این مطبوعات مهرماه سال گذشته درتهران برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور در ادامه گفت: دومین همایش سالیانه مطبوعات محلی تابستان امسال برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، پیشنهاد این اتحادیه مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی یارانه مطبوعات استان‎های مرزی و محروم پذیرفته شده است.

بی‌توجهی به اقتصاد مطبوعات محلی

رئیس اتحادیه‌ی مطبوعات محلی استان‌های کشور گفت: دولت‌ها به اقتصاد مطبوعات محلی بی‌توجهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«خداداد ابراهیمی» در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در خرم‌آباد، با اشاره به حذف یارانه افراد ثروتمند از سوی دولت، افزود: دولت یک‎سال یارانه روزنامه‌های ثروتمند را به نفع مطبوعات محلی قطع کند چون آن‌ها آگهی‌های میلیونی می‌گیرند انبارهای آن‌ها پر از کاغذ است و احزاب و سیاسیون پشتوانه آن‌ها هستند، به حمایت نیازی ندارند.

وی با بیان این‌که فلسفه‌ی حمایت این است که به فردی که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارد یارانه تعلق بگیرد، اظهار کرد: مطبوعاتی که به‎صورت دوزبانه کردی- فارسی، عربی- فارسی، لری- فارسی فعالیت می‎کنند و به تولید محتوای بومی می‌پردازند و نشریات محلی که قابلیت‌های چشم‌گیر فرهنگی و رسانه‌ای دارند متأسفانه دیده نمی‌شوند.

رئیس اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور تصریح کرد: اما روزنامه‌هایی که برای یک‌ کف‌دست متن حدود هشت میلیون رپرتاژ می‌گیرند و چاپخانه‌های اختصاصی داشته اما باز به آن‌ها توجه بیشتری می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی ما این است که مشکلات فرد محرومی در روستاهای لرستان به گوش استاندار برسانیم و نخبگانی که دیده نمی‌شوند را باید برجسته کنیم.

انتهای پیام

کد N838018

وبگردی