آفتاب

انتخابات پارلمانی دانمارک به 18 ژوئن موکول شد

انتخابات پارلمانی دانمارک به 18 ژوئن موکول شد

نخست‌وزیر دانمارک امروز (چهارشنبه) در جریان کنفرانس خبری خود زمان برگزاری انتخابات پارلمانی کشورش را 18 ژوئن (28 خرداد) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هله تورنینگ اشمیت، نخست‌وزیر دانمارک از حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ها با رقابت دشواری از سوی لیبرال‌های راست‌میانه و حزب ضد مهاجرت مردم دانمارک روبرو خواهد شد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ائتلاف سوسیال‌ دموکرات‌ها و سایر احزاب حدود هفت یا هشت درصد از اتحاد لیبرال‌ها و سایر احزاب عقب‌تر هستند. اگر حزب اصلی اپوزیسیون موسوم به لیبرال‌ها در انتخابات پارلمانی پیروز شود، این امکان وجود دارد که حزب مردد به اروپای مردم دانمارک برای اولین بار پس از 20 سال وارد دولت ائتلافی شود.

دوران حکومت‌داری چهارساله دولت اشمیت از حزب سوسیال دموکرات‌ها در 14 سپتامبر به پایان می‌رسید. اپوزیسیون دانمارک از اتحاد راست‌میانه به رهبری لارس لوکه راسموسن، نخست‌وزیر سابق دانمارک در نظرسنجی‌های اخیر پیشتاز بوده‌اند.

هله تورنینگ اشمیت اولین نخست‌وزیر زن در این کشور اسکاندیناوی محسوب می‌شود و از زمان انتخابات پیشین در سال 2011 قدرت را در دست دارد. دولت اقلیت وی توانست با حمایت اعضای ائتلافی سابق موسوم به حزب مردم سوسیال و یک گروه کوچک چپگرا در قدرت بماند.

انتهای پیام

کد N837944

وبگردی