آفتاب

سرطان ریه؛ بیماری مهلک اما خاموش!

سرطان ریه؛ بیماری مهلک اما خاموش!

سرطان ریه همانند یک موجود زنده است که شب‌ها در خفا و پنهانی حیات و رشدش را در بدن ما آغاز می‌کند. این موجود زنده آن‌قدر زیرک است که خود را به‌سرعت به ما نشان ندهد، گاهی قریب به 20 سال در بدن ما بدن هیچ نشانه‌ای زندگی می‌کند و بعد ناگهان به دنبال حمله‌ای خودش را به ما نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از natureworldnews، یافته‌های دانشمندان حاکی از آن است که سرطان مهلک و کشنده ریه سالیان سال می‌تواند بدون هیچ نشانه‌ای در بدن ما وجود داشته باشد، بنابراین لازم است در این زمینه راه‌هایی برای تشخیص هر چه سریع‌تر این بیماری به کار گرفته شود. لزوم چنین اقدامی با توجه به آمار رو به افزایش افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند ضروری به نظر می‌رسد.
بنا بر آمار موجود تنها 10 درصد از مبتلایان به این بیماری بهبود می‌یابند، علاوه بر این بیماری اغلب آن‌ها در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود یعنی زمانی که احتمال بهبود بسیار اندک است. زمانی سرطان ریه بخش بیشتری از عضو تنفسی فرد را درگیر کند تشخیص اینکه تومور دقیقاً در کجا واقع‌شده است سخت می‌شود، همین موضوع نابود کردن تومورها را حتی گاهی غیرممکن می‌کند. بر همین اساس تشخیص سریع این بیماری و هدف قرار دادن تومورهای اصلی برای درمان فرد بسیار ضروری است.
کد N837769

وبگردی