آفتاب

تاکید شش دانشگاه بر حضور رئیس بانک مرکزی در دانشگاه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان

تاکید شش دانشگاه بر حضور رئیس بانک مرکزی در دانشگاه و پاسخگویی به سوالات دانشجویان

بسیج دانشجویی شش دانشگاه در نامه ای از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا در جلسه پرسش و پاسخ عمومی که در تاریخ 10 خرداد ماه در مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود،حضور یافته وپاسخگوی مطالبات تخصصی دانشجویان باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این نامه به شرح زیر است:

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ جناب آقای دکتر سیف

سلام علیکم

نظام بانکی یکی از حوزه های مهم و اساسی در کشور است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بهینه ای دارد اما وضعیت فعلی آن در کشور مناسب نبوده و اگر با جدیت بانک مرکزی اصلاح نشود، آثار جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه های مختلف کشور طی دو نامه در تیرماه و اسفندماه سال 1393 به جنابعالی، سوالاتی را در خصوص مسائل نظام بانکی و بانک مرکزی مطرح کردند. متاسفانه تاکنون پاسخی از جانب جنابعالی به این دو نامه داده نشده است و این بی شک برگی خاکستری در کارنامه پاسخگویی شما به مردم در خصوص عملکرد بانک مرکزی و نظام بانکی خواهد بود.

لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مطالبه تخصصی دانشجویان از مسئولین و وجوب پاسخگویی مسئولین، خواهشمندیم تا در جلسه عمومی پرسش و پاسخ دانشجویی که توسط مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در تاریخ 10 خرداد ماه در این دانشگاه تدارک دیده شده است حضور یابید و به سوالات دانشجویان دانشگاه های مختلف در خصوص عملکرد این نهاد مهم اقتصادی پاسخگو باشید.

شفافیت اطلاعات در نظام بانکی، پیگیری وضعیت مطالبات معوق بانک‌ها، برخورد قاطع بانک مرکزی با بانک‌های متخلف، وضعیت منابع و مصارف قرض الحسنه در نظام بانکی، پیگیری وضعیت پیمان های پولی دوجانبه و ... از سوالات اصلی دانشجویان از جنابعالی است که در این جلسه مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

کد N837711

وبگردی