آفتاب

امام جمعه صعده یمن: هدف غرب از به‌وجود آوردن داعش مخدوش کردن چهره اسلام بود

امام جمعه صعده یمن: هدف غرب از به‌وجود آوردن داعش مخدوش کردن چهره اسلام بود

امام جمعه شهر صعده یمن علت اصلی به‌راه انداختن جنگ یمن را شکست سعودی‌ها برای تغییر عقیده یمنی‌ها عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی از بیش از 40 سال پیش در تلاش است تا مذاهب سلفی و وهابی را در یمن بنیان‌گذاری کند.

امام جمعه شهر صعده یمن علت اصلی به‌راه انداختن جنگ یمن را شکست سعودی‌ها برای تغییر عقیده یمنی‌ها عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی از بیش از 40 سال پیش در تلاش است تا مذاهب سلفی و وهابی را در یمن بنیان‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، شیخ یحیی الدیلمی در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف استان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به رابطه تاریخی ایران و یمن گفت: این رابطه به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد.

امام جمعه صعده یمن با اشاره به حمایت‌های آشکار جمهوری اسلامی ایران از مردم بی دفاع یمن گفت: این ‌حمایت‌ها در حالی است که مردم مظلوم یمن متحمل جنگ سختی شده‌اند که کشور همسایه آنان با حاکمیت آل‌سعود به آن‌ها تحمیل کرده است.

الدیلمی با تاکید بر اینکه یمن در محاصره شدید قرار دارد، گفت: امروز یمن در برابر حملات هوایی و توپخانه‌ای عربستان سعودی متحمل جنگ سختی است که کودکان و زنان بیشترین قربانیان این جنگ هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دسترسی به آب برای مردم یمن سخت شده است، گفت: بیمارستان‌ها برای خدمت‌رسانی به مجروحان به برق نیاز دارند و در صورت قطع برق خدمات بیمارستانی و درمانی نابود می‌شود.

امام جمعه صعده یمن با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام سازمان ملل بیش از 12 میلیون نفر از مردم یمن به غذا نیاز دارند، گفت: آل سعود حتی به مراکز حساس یمن مثل زیرساخت‌های تاسیساتی نظیر آب و برق و گاز و بیمارستان‌ها و... نیز رحم نکرده و همه را بمباران کرده است.

الدیلمی از در حال بارگیری بودن یک کشتی با 12 هزار تن مواد غذایی و دارویی برای ارسال به یمن توسط ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد این کمک‌ها به‌زودی به دست مردم مظلوم یمن برسد.

امام جمعه صعده یمن در ادامه ملت یمن را ملتی مقاوم ارزیابی کرد و افزود: با قاطعیت می‌گویم ملت یمن از کودک و بزرگشان هرگز از آل‌سعود و آمریکا و سایر حامیان آن‌ها نمی‌ترسد و با تمام توان در برابر آن‌ها ایستادگی خواهد کرد و تنها در برابر خداوند تبارک و تعالی تسلیم خواهد بود.

وی در ادامه به بیان علت اصلی به‌راه انداختن جنگ یمن توسط آل سعود اشاره کرد و اصلی‌ترین دلیل آن را شکست سعودی‌ها برای تغییر عقیده یمنی‌ها عنوان کرد و افزود: عربستان سعودی از بیش از 40 سال پیش در تلاش است تا مذاهب سلفی و وهابی را در یمن بنیان‌گذاری کند، ولی مردم یمن همچنان بر عقاید خود ثابت مانده‌اند و زیدی و شافعی هستند.

به گفته الدیلمی شکست عربستان در تغییر عقیده یمنی‌ها آن ها را به زور متوسل کرده و در تلاش است تا برای شکست سیاسی و دینی آنها از طریق جنگ اقدام کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که حمایت خود از سران تا مردم عادی یمن را به‌صورت علنی بیان کرده است، از مردم مسلمان ایران به خاطر کمک‌هایشان به مردم بی دفاع یمن قدردانی کرد.

امام جمعه صعده یمن افزود: تاکنون هیچ یک از کشورهای عربی هیچ نوع کمک و حتی همدردی با مردم یمن نداشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرپذیری کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای عربی از انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را فرصت جدیدی برای ارائه حقیقت اسلام دانست.

امام جمعه صعده یمن در ادامه آل‌سعود را عامل اصلی بی‌نتیجه ماندن انقلاب مردم مصر دانست و گفت: آل‌سعود میلیاردها دلار برای تطمیع سران ارتش به انجام کودتا در مصر هزینه کرد، ضمن اینکه اخوان المسلمین نیز در نابودی انقلاب بی‌اثر نبوده است.

الدیلمی پشتیبانی و حمایت برای ایستادگی در برابر متجاوزان آل سعود را مهمترین انتظار مردم یمن از ایرانیان دانست و گفت: عربستان جنگ با یمن را جنگ با ایران می‌داند و مردم ایران نیز با تبعیت از رهبر خود باید به پشتیبانی از ملت مظلوم یمن بپردازند.

الدیلمی سپس داعش را مصیبت جدید وارده بر دنیای اسلام دانست و افزود: هدف غرب از به‌وجود آوردن داعش بیش از هر چیز مخدوش کردن چهره اسلام بود.

انتهای پیام

کد N837710

وبگردی