آفتاب

سلاح‌های پیشرفته روسی در راه جنگ با داعش در عراق

سلاح‌های پیشرفته روسی در راه جنگ با داعش در عراق

یک منبع در وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی ظرف یک هفته آتی محموله‌هایی از سلاح‌ و تجهیزات نظامی پیشرفته از روسیه تحویل خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، منبعی در وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی به زودی 42 سامانه ضد تانک لیزری-حرارتی، خمپاره اندازهای جدید، 50 خودروی زرهی ضد موشک و بمب که 12 تن را با راننده و دوربین و تجهیزات حمل می‌کند از روسیه دریافت خواهند کرد و قرار است مسکو ظرف یک هفته این سلاح‌ها و تجهیزات را برای عراق بفرستد.

به گزارش این منبع، تجهیزات مذکور می‌توانند به نیروهای عراقی برای رفتن به قلب دشمن و شناسایی بمب و مین کمک کنند.

احتمال می‌رود قرارداد خرید این تسلیحات در جریان سفر اخیر نخست وزیر عراق به روسیه که مسئولان وزارت دفاع نیز وی را همراهی می‌کردند نهایی شده باشد.

در همین راستا محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق اعلام کرد: ما بر روی حمایت روسیه در زمینه سلاح وتجهیزات برای مقابله با داعش حساب بازکرده‌ایم چرا که برای مقابله با داعش به سلاح‌های مختلف نیاز داریم و نمی‌توانیم تنها به یک کشور تکیه کنیم.

وی افزود: ما نیاز به حمایت در زمینه آموزش نیروهای ارتش و پلیس داریم و روسیه می‌تواند در زمینه مواضع سیاسی نیز در عرصه بین‌الملل از ما حمایت به عمل آورد. حمایت آمریکا برای پیروزی بر داعش کافی نیست.

نیروهای عراق که پیشتر عملیات موفقیت آمیزی را در استان‌های صلاح الدین و دیالی در جنگ با داعش داشته‌اند از روز سه شنبه عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی استان الانبار آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N837643

وبگردی