آفتاب

نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با نوبخت

نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با نوبخت

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از بر گزاری نشست فراکسیون متبوعش با نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با هدف بررسی برنامه‌های کلان اقتصادی کشور و برنامه ششم توسعه خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: یکی از مهمترین برنامه های پیش روی مجلس و دولت تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه است که در این جلسه بحث‌های مفصلی در حوزه‌های مختلف این برنامه و آسیب‌شناسی از برنامه پنجم توسعه صورت گرفت تا با همگرایی و همدلی بیشتر بتوان برنامه‌ای واقعی و قابل اجرا تدوین شود.

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مردم، رفع مشکلات اقتصادی، رونق تولید و اشتغال جوانان است که باید به شکل جامع و کامل در برنامه ششم توسعه دیده شود که در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تاکید بر این مطالبات اعلام کرد که برنامه ششم بصورت حجمی نخواهد بود و در قالب چند موضوعی و چند محوری خواهد بود تا بتواند عملیاتی و اجرایی باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: توجه جدی تر دولت به محیط زیست، تخصیص اعتبارات بیشتر به ماده 180 برنامه پنجم توسعه که توجه به مناطق کمتر برخوردار است، پرداخت به موقع وام ازدواج به جوانان که هم اکنون بیش از 600 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند و توجه جدی تر دولت به بخش اشتغال از دیگر مواردی بود که نمایندگان به طرح آن پرداختند.

کاتب تصریح کرد: رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی معلمان از ضرورت های امروز جامعه است که باید به دنبال راهکاری باشیم تا مشکلات آنان برطرف شود و آسیبی هم به سیستم اقتصادی وارد نشود که در این زمینه نیز بحث های خوبی در جلسه صورت گرفت.

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:نمایندگان در این جلسه از دولت خواستند تا در زمینه برخورد های کشاورزان با تخریب ساختمان های غیر مجاز برنامه روشنی داشته باشد و به یکباره کاری انجام ندهد که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کند، در این زمینه بهتر است وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای جدی برای پیشگیری از ساخت و ساز در مناطق غیر مجاز داشته باشد.

کاتب افزود : موضوع هدفمندی یارانه ها از مباحث جدی این جلسه بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گزارش خود عنوان کرد که از سال 1389 تا کنون از افزایش قیمت حامل های انرژی 135 هزار میلیارد تومان بدست آورده ایم اما 201 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شده است یعنی 66 هزار میلیارد تومان اضافه کرده ایم تا بین مردم توزیع کنیم.

به گفته وی، طبق این گزارش غیر از توزیع نقدی میزان 6هزار و یکصد میلیارد تومان در بخش سلامت توزیع شده است و در همین سال 1393 مبلغ 2800 میلیارد تومان به بخش سلامت پرداخت شده است.

کاتب با بیان اینکه قرار است جلسات فراکسیون تولید و اشتغال با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی مسایل کلان حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال بصورت ماهانه تشکیل شود، گفت: باید کمک کنیم تا این فاصله معنا دار کاهش یابد و تخصیص‌های مناسبی را در حوزه های عمرانی داشته باشیم اما در بخش یارانه ها و قطع یارانه باید دقت شود که قشر های ضعیف جامعه آسیب نبینند.

انتهای پیام

کد N837611

وبگردی